شهادت حاج قاسم مسیرتازه ای را در بین ملت های آزاده جهان گشود

اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان گفت: شهادت حاج قاسم اگرچه بسیار تلخ بود ولی مسیرتازه ای را در راه شهادت در بین ملت های آزاده جهان گشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، اسقف اعظم گریگور چیف چیان، اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان،   روز پنجشنبه در چهارمین همایش اقوام و ادیان در مکتب قاسم سلیمانی افزود:شهادت حاج قاسم اگرچه بسیار تلخ بود ولی مسیرتازه ای را در راه شهادت در بین ملت های آزاده جهان گشود.

وی افزود: در جمهوری اسلامی همه اقوام و پیروان ادیان و مذاهب زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت برابر زندگی می کنند که باید از این نگاه قدردانی کرد.

اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان اظهار کرد:اگرچه شهادت حاج قاسم سلیمانی بسیار تلخ بود ولی مسیرتازه ای را در راه شهادت در بین ملت های آزاده جهان گشود.

وی افزود: شرم بر  تمامی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند اما در قرن ۲۱ چشم بر جنایت رژیم صهیونیستی در غزه بسته اند و در مقابل این جنایت سکوت کرده اند.

اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان ادامه داد: هدف بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب همبستگی امت های مظلوم در جهان برای مقابل با سلطه گران است که هدفی مهم و متعالی به شمار می رود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی یک فرد تاثیر گذار در دنیا بود که بعد از شهادتش نیز اثرات مقاومتش را در دنیا شاهد هستیم.

ماموستا مامد کلشی نژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه هم در این همایش گفت: مکتب حاج قاسم امروز به دنیا صادر می شود و ملت های جهان حتی بیشتر از ما ایشان را دوست دارند.

وی  افزود: مکتب حاج قاسم باعث شد که تمامی اقوام و ادیان کنار هم قرار گیرند چنانکه سردار سلیمانی در عراق برای مسیحی ها و ایزدی ها و همچنین کردها کارهایی انجام داد که خود آنها نتوانستند انجام دهند.

این مسئول با تسلیت شهادت تعدادی از شهروندان کرمانی در اقدام تروریستی دشمنان گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید در برابر خون انسانهای بی گناهی که در کرمان ریخته شد، پاسخ داده شود.

گفتنی است؛ چهارمین همایش اقوام و ادیان در مکتب حاج قاسم با حضور علما، روحانیون مسیحی و مسلمان و اقشار مختلف مردم در ارومیه برگزار شد.

کد خبر 1742659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha