«محمد» و «فاطمه» نام‌های پرطرفدار در گلستان

مطیع با اشاره به نام‌های پرطرفدار در گلستان گفت: «محمد» و «فاطمه» در صدر نام‌های انتخابی در استان گلستان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حمیدرضا مطیع در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهارکرد: در ۱۵ شهر و شهرستان اداره مستقل و یک نمایندگی فعال در سیمین شهر داریم که در حال خدمات‌رسانی به مردم هستیم.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به افزایش موالید در استان طی ۹ ماهه امسال، گفت: در این مدت ۲۳ هزار و ۱۲۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است. با اینکه تعداد موالید در کشور با ۱.۱ درصد کاهشی بوده اما در استان شاهد رشد ۴.۶ درصدی هستیم.

وی افزود: در کشور ۴.۹ درصد و در استان ۴.۸ درصد در تعداد ازدواج‌های ثبت شده، کاهش داریم. در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۲۷۹ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسید.

مطیع با اشاره به روند افزایشی طلاق در کشور و به تبع آن در گلستان، افزود: در کشور ۸.۴ درصد افزایش و در استان ۱۳.۶ درصد افزایش ثبت واقعه طلاق را شاهد هستیم. در این مدت ۳ هزار و ۸۶۷ واقعه طلاق را در استان ثبت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۹۹.۵ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال استان درخواست صدور کارت هوشمند ملی را ثبت کرده‌اند، گفت: این مهمترین مولفه در تحقق دولت الکترونیک است و در کارت‌های تحویل شده نیز گلستان رتبه نخست کشور را دارد. همچنین شناسنامه تقریبا ۶۰ درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار درخواست دریافت و شناسنامه‌ها مکانیزه شده است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان درباره فراوانی نام در بین پسران و دختران این استان گفت: محمد، آیهان، علی، امیرعلی و ماهان پنج نام بافراوانی بیشتر و در دختران فاطمه، دلوین، سلین، نورا و حلما نیز نام‌های پرطرفدار در استان است.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم کشور پروژه سببی و نسبی است که شجره‌نامه افراد را از ابتدا تاکنون به هم متصل می‌کنیم. در استان گلستان دو میلیون و ۶۰۰ هزار سند هویتی داریم که براساس شماره ملی آنها را به هم متصل می‌کنیم. در حال ایجاد شبکه خانوار هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۳ این پروژه به انتها خواهد رسید و بخشی از خدمات دولت نیز براساس این پروژه جلو خواهد رفت. در کشور میانگین پیشرفت این پروژه ۱۰ درصد اما در گلستان حدود ۷۰ درصد است. ثبت تغییر نشانی از دیگر پروژه‌های مهم است که هرگونه تغییر نشانی از محلی به محلی دیگر ثبت خواهد شد.  

مطیع گفت: طرح صدور شناسنامه برای ۴ هزار شهید استان و همچنین صدور شناسنامه برای مفاخر  از دیگر اقدامات در حوزه ثبت احوال است.

کد خبر 1742749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha