برگزاری یادواره شهیدان سرلشکر اردستانی و سرلشکر مهتدی در پیشوا

مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یادواره شهیدان سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی و سرلشکر حاج سعید مهتدی در پیشوا با حضور مسئولین و مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، همزمان با فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، همچنین فرارسیدن ۱۵ دی ماه سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید مصطفی اردستانی و یادبود سرلشکر پاسدار حاج سعید مهتدی، مراسم گرامیداشتی با سخنرانی ابراهیم تاجیک‌نوری فرماندار و جمعی از خانواده معزز شهدا و مسئولین شهرستان در حرم مطهر حضرت جعفر بن موسی الکاظم علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم که به همت بخشداری مرکزی شهرستان پیشوا، دهیاری قاسم آباد و دهیاری حبیب آباد برگزار شد، امیر خلبان  رودباری رئیس مرکز تحقیقات و تدوین آئین نامه های رزمی نیروی هوایی ارتش، تقی زاده دادستان عمومی و انقلاب، حسن هداوندمیرزایی بخشدار مرکزی، خیراندیش فرمانده سپاه، میرزایی معاون عمران، محور معاون مالی و برنامه ریزی، ملکی رئیس بنیاد شهید و دیگر مسئولان و خانواده معظم شهدا و عموم مردم در این مراسم حضور داشتند.
ابراهیم تاجیک نوری فرماندار پیشوا در این مراسم بیان نمود: شهید اردستانی در جریان شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی جزو نخستین خلبانانی بود که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و آگاه کردن سایر قشرهای پرسنل نیروی هوایی نقش بسزایی داشت.
وی تصریح کرد: مردم ما با پیروی از حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و مکتب عاشورا، عزت و اقتدار خود را به دست آورده‌اند و امروز ملت ایران جزو آبرومندترین و سربلندترین ملت‌های جهان است. این‌ها همه به برکت پیروی از مکتب عاشورا و رشادت بزرگمردانی چون شهید اردستانی و شهید مهتدی در دفاع از کشور است.
وی ادامه داد: شهید اردستانی بیش از ۴۰۰ عملیات برون‌مرزی داشت که در دنیا مانند ندارد؛ شهدای ما اینگونه حضرت عباس وار (علیه‌السلام) به دل خطر رفته و از شرف و عزت ما دفاع کردند.

گفتنی است، سرلشکرخلبان شهید مصطفی اردستانی، معاون عملیاتی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۱۵ دی ماه ۱۳۷۳ بر اثر یک سانحه هوایی به فیض رفیع شهادت نائل شده و به همرزمان شهیدش پیوست و سردار شهید مهتدی عشق به شهادت و پیوستن به همرزمان شهیدش را همواره با خود همراه داشت تا آن که در نوزدهم دیماه سال ۱۳۸۴ به خیل همرزمان شهیدش پیوست و نامش به عنوان شهید عرفه در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی ثبت و ضبط گردید.

کد خبر 1742781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha