فاجعه خونین ۱۳ دی ماه کرمان نشانه خباثت دشمن صهیونیستی و مزدوران آنها است

امام جمعه پاتاوه فاجعه خونین روز ۱۳ دی ماه کرمان را نشانه خباثت دشمن صهیونیستی و مزدوران آن دانست و شهادت و مجروح شدن صدها نفر از زائران عزیز و مظلوم مرقد پاک سپهبد شهید سلیمانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز( ۱۵دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع خطبه تقوا، حجاب و عفاف، ره آوردی عقلانی و فطری اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۱۰۸سوره مائده می فرماید: «از مخالفت خدا بپرهیزید، گوش فرا دهید و خداوند گروه فاسقان را هدایت نمی‌کند».

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: خداوند متعال در آیه دیگری به پیامبرش فرمود: «هر کس را من بخواهم، هدایت می‌کنم و هر کس را نخواهم، هدایت نمی‌کنم»، یعنی هر کسی که خودش بخواهد هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که علناً گناه می‌کنند، نه از خدا و نه از مردم باکی ندارند، آنها همان فاسقان هستند، از جمله فاسقان کسانی هستند که حجاب و عفت اسلامی را رها کردند و در اجتماع، با بی‌حیایی کشف حجاب می‌کنند .

حجت الاسلام سیادت افزود: واقعیت فریضه آسمانی حجاب و عفاف این است که این مسئله قبل از اینکه شرعی، قانونی و عرفی باشد، یک دستاورد عقلی و فطری است، زیرا زیبایی و ظرافت در خلقت زن نسبت به مرد از منظر ظرافت و زیبایی دارای وجود با ارزش‌تری است .

خطیب نماز جمعه پاتاوه ادامه داد: هر چیزی که ارزش آن بهتر و گران قیم تر باشد، استتار و محافظت از آن هم بیشتر است، لذا زن نسبت به مرد برای حفاظت از خود، به پوشش بیشتری نیاز دارد.

وی تمایل فطری انسان به پوشیدگی را دومین عامل دانست و با بیان اینکه پوشیدگی، میل فطری است، بیان کرد: انسان به گونه‌ای آفریده شده که از برهنگی خوشش نمی‌آید.

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: قرآن درباره حضرت آدم و حوا علیهما السلام می فرماید : «آنگاه از آن درخت ممنوعه، میوه خوردند و برهنگی آنان برایشان نمایان شد و شروع کردند به چسبانیدن برگهای بهشت بر خودشان».

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه پوشش برای انسان یک (حسن ذاتی) و عریانی (یک قبح ذاتی) است، اظهار کرد: امروزه و حتی در همین جهان غرب که به خاطر منافع سیاسی و اقتصادی با حجاب مخالفت می‌کنند، نیز عریان شدن در مجامع عمومی جرم محسوب می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه در زمان جاهلیت جسم زنان و دختران را زنده به گور می‌کردند، افزود: امروز در جاهلیت مدرن روح و روان شخصیتی زنان و دختران را زنده به گور کردند.

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، حقیقت زن نیز با تغییر چشمگیر در بازگشت به فطرت انسانی آن به حقیقتی نورانی بدل شد که بازپس گیری جایگاه خانوادگی و اجتماعی یکی از دستاوردهای آن بود.

امام جمعه شهر پاتاوه در خطبه سیاسی نماز شهادت فاجعه خونین جمعی از هم وطنانمان در سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت مظلومانه صالح العاروی جانشین حماس در لبنان را تسلیت گفت:

وی با گرامی داشت سالروز شهادت سید حسین علم الهدی و همرزمان وی در هویزه و روز شهدای دانشجو با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: «شهید علم الهدی، اسوه ماندگار دانشجوی انقلابی است. شهید عزیز، به همراه ۳۰ نفر از جوانان با دست خالی به مقابله با دشمن می‌رفتند، اما با دل استوار از ایمان و توکل به پروردگار، آن گونه که امام حسین علیه السلام با جمع معدود در مقابل دریای دشمن ایستاد، قلبش نلرزید، اراده اش سست نشد و تردید در او راه پیدا نکرد. این جوانان واقعاً همان طور بودند».

حجت الاسلام سیادت در بخش دوم خطبه سیاسی نماز به اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دست رضاخان ملعون در سال ۱۳۱۴ش اشاره و به ذکر سخنی از حضرت امام«ره»، افزود: «قرآن انسان ساز است، زن ها نیز انسان‌ساز هستند و خدمت مادر به جامعه از معلم و همه کس بالاتر است. اسلام بیش از هر چیزی به آزادی عنایت دارد و در اسلام، خلاف آزادی نیست، مگر در چیزهایی که مخالف با عفت عمومی است. امروز باید خانم‌ها وظایف اجتماعی خودشان را، وظایف دینی خودشان را عمل کنند و عفت عمومی را حفظ کنند». از نظر قرآن، اسلام و تمامی مراجع تقلید، حفظ حجاب و عفت عمومی نیز بر زنان و مردان واجب است.

امام جمعه شهر پاتاوه در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز با بیان اینکه شرایط اقتصادی و تورم در آینده بهتر خواهد شد، باطرح سوال چرا مهار تورم؟، گفت: ارزش پول ملی، رونق تولید، افزایش صادرات غیر نفتی، پرهیز از واردات کالاهای غیر ضروری، افزایش حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یک ضرورت است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ تورم بالا با بی‌ثباتی کلان اقتصادی، زیان دهی رفاهی، توزیع ناعادلانه ثروت با کاهش قدرت خرید مردم همراه است.

حجت الاسلام سیادت تمرکز مهار تورم را یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم را به دلایل رشد اقتصادی پنج درصدی و کاهش هشت درصدی نرخ بیکاری در کشور دانست و به نقل از رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: «تعداد قابل توجهی از شاخص‌های اقتصاد کلان، رشد و پیشرفت و تغییرات مثبت را نشان می‌دهد».

امام جمعه پاتاوه فاجعه خونین روز ۱۳ دی ماه کرمان را نشانه خباثت دشمن صهیونیستی و مزدوران آن دانست و شهادت و مجروح شدن صدها نفر از زائران عزیز و مظلوم مرقد پاک سپهبد شهید سلیمانی را تسلیت گفت.

وی بیان کرد: این واقعه تروریستی که در سالروز شهادت مرد میدان مقاومت حاج قاسم سلیمانی عزیز، به دست شقی‌ترین انسان‌ها به دستور آمریکای جهانخوار و صهیونیست خبیث اتفاق افتاد، نشانه روشن از خباثت دشمن صهیونیستی و مزدوران او و دلیلی دیگر بر عصبانیت رو به زوالی است که با تنفس مصنوعی به زندگی پلید خود ادامه می‌دهد و برای بقای خود شتاب زده، زبوحانه و بزدلانه دست به جنایت می‌زنند.

حجت الاسلام سیادت همچنین به بیان و تشریح تسلیت رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این فاجعه آفرینی،پاسخ سختی را در پی خواهد داشت و امروز بعد از نماز عصر هم جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین مظلوم و شهادت مردم مظلوم و زائر مرقد نورانی آن شهید بزرگوار در واقعه تروریستی در کرمان را با راهپیمایی محکوم می‌کنیم.

کد خبر 1742825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha