مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب بصیرت در زیر سایه‌ ولایت‌پذیری است

امام جمعه شهرستان ماکو گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب بصیرت در زیر سایه‌ ولایت‌پذیری است، و میزان ولایت پذیری حاج قاسم در برابر رهبری به حدی بود که حتی اگر در مسأله‌ای نظر متفاوتی با رهبری داشت، کاملا تسلیم نظر رهبری می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، امام جمعه ماکو،   امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت جمهی از هموطنانمان در حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: فتنه ترفندی سیاسی اجتماعی است که از آمیزش حق و باطل و پنهان نمودن باطل در پوسته حق با هدف اغفال و فریفتن مردم برای رسیدن به مقاصدی شوم طرح ریزی می شود.

وی ادامه داد: در فتنه‌ی ۸۸ سران فتنه با شعار تقلب در انتخابات آمدند، اما هدف اصلی آنان، زا بین بردن دین اسلام، ولایت و براندازی نظام مقدس اسلامی بود.

یکی از ویژگی‌های فتنه، شخصیت محوری به جای حقیقت‌محوری است

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های فتنه، شخصیت محوری به جای حقیقت‌محوری است و در شرایط فتنه، شخصیت افراد است که معیار حقیقت قرار می گیرد و سوابق آنان، راهزن اندیشه و فکر انسان می‌شود.

وی افزود: در فتنه ۸۸ بازیگران در میدان دشمن، خواص بی‌بصیرت بودند و به خاطر سوابق درخشانی که داشتند، مردم آنها را معیار حق قرار داده و حقیقت برای آنان پوشیده ماند. اما بصیرت در زیرسایه‌ ولایت‌پذیری است، که حقیقت را در فتنه‌ها آشکار می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: در سال های گذشته در دی ماه با از دست دادن سرمایه‌های بزرگ انسانی مانند، سردار سلمیانی، علامه مصباح و ...، نه تنها ملت ایران، بلکه جهان اسلام عزادار شد.

شجره طیبه‌ نظام جمهوری اسلامی به برکت خون هزاران شهید، استوار مانده است

وی تصریح کرد: شجره طیبه‌ نظام جمهوری اسلامی به برکت خون هزاران شهید، استوار مانده و ریشه دوانده است؛ اما بقا و طراوت این میراث گرانقدر در گرو دو اقدام بنیادی است.

حجت الاسلام هاشمی  گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب بصیرت در زیر سایه‌  ولایت‌پذیری است، و میزان ولایت پذیری حاج قاسم در برابر رهبری به حدی بود که حتی اگر در مسأله‌ای نظر متفاوتی با رهبری داشت.

امام جمعه ماکو بیان کرد: دشمن بیدار است و در اجرای طرح های خبیثانه خود مصمم و هوشیار؛ لذا ما نیز باید هوشیاری و اراده خود را، برای مبارزه و شکست طاغوت به نمایش بگذاریم.

وی گفت: شهادت، فیضی است بزرگ که نائل شدن به آن توفیق می‌خواهد و نصیب هر نفسی نخواهد شد. هر چند دعای مجاهدان این است که از طریق شهادت به جوار الهی برسند؛ اما دیگران نیز وظیفه‌ای دارند و آن حفظ این سرمایه است.

کد خبر 1742827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha