آیت الله سیستانی با فتوای خود مرحله جدیدی را در تاریخ کشور عراق رقم زد

رئیس سازمان حشد شعبی عراق به مناسبت چهارمین سالگرد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد که فتوای آیت الله سیستانی، مسیر تحولات در عراق را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا عربی، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی عراق روز جمعه در سخنانی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت «فرماندهان پیروزی» شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم ثمره فداکاری فرماندهان پیروزی است.

وی افزود: ما به آینده مشروط بر اینکه به رویکرد فداکاری و اصول پایبند باشیم، امیدواریم و در کنار ارتش عراق سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیریم و بر میزان هماهنگی میان سیستم امنیتی تأکید می‌کنیم.

از سویی دیگر، وی تاکید کرد: آیت الله سید علی سیستانی با فتوای خود مرحله جدیدی را در تاریخ کشور عراق ایجاد کرد.

وی تاکید کرد:  روزهای اول پس از فتوای آیت الله سید علی سیستانی شاهد حضور داوطلبانه بیش از ۹۰۰ هزار رزمنده در صفوف حشد شعبی بود.

در همین راستا، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق، روز جمعه تاکید کرد: هدف‌گیری و تشدید تنش‌های اخیر در عراق، لبنان و ایران، منطقه را در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داده و امنیت منطقه را تضعیف می‌کند.

دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المنهدس با قدردانی و افتخار از نقش قهرمانانه رهبران پیروزی در عملیات های آزادسازی یاد کرد.

در این بیانیه آنچه در روند ساخت و ساز و ارائه خدمات به مردم عراق امروز شاهد هستیم، حاصل فداکاری های آنها و همکاری همه بوده است.

وی ادامه داد: برجسته ترین چیزی که شهدا ارائه کردند، خدمت به کشور بود.

وی در ادامه تاکید کرد: جبران چند دهه عقب ماندگی و محرومیت کشور باید برنامه‌های توسعه‌ای اجرا شود.

وی همچنین تصریح کرد: موضع عراق در حمایت از آرمان فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی است.

کد خبر 1742939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha