کشورهای آفریقای ادعای مذاکره با اسرائیل برای انتقال ساکنان غزه به این کشورها را رد کردند

تعدادی از کشورهای آفریقایی اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های اسرائیلی درباره مذاکره با رژیم صهیونیستی برای انتقال ساکنان غره به سرزمین‌هایشان را تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، تعدادی از کشورهای آفریقایی اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های اسرائیلی درباره مذاکره با رژیم صهیونیستی برای انتقال ساکنان غره به سرزمین‌هایشان را تکذیب کردند.

وزارت امور خارجه روآندا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت نسبت به اطلاعات دروغی که روزنامه «زمان یسرائیل» منتشر کرده است، توجه دارد. این روزنامه صهیونیستی مدعی شد که روآندا و اسرائیل درحال مذاکره درباره انتقال فلسطینی‌ها از غزه هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد: این مطلب به طور کامل دروغ است. چنین بحثی چه امروز یا در گذشته انجام نگرفته است. باید این اطلاعات اشتباه نادیده گرفته شود.

جمهوری دموکراتیک کنگو این ادعاها را رد کرد. «پاتریک مویایا» سخنگوی دولت کنگو اعلام کرد که هیچ گفتگو یا مذاکره یا طرحی درباره آنچه رسانه‌های اسرائیلی درباره «پذیرش پناهندگان فلسطین در خاک کنگو» وجود ندارد.

دولت چاد با انتشار بیانیه‌ای که وزارات اطلاعات در فیس بوک منتشر کرد، این ادعاها را قاطعانه رد و بر موضع ثبات خود در حمایت از همزیستی مسالمت آمیز بین فلسطین و اسرائیل مطابق با قانون بین الملل تاکید کرد.

پایگاه خبری عبری زبان «زمان اسرائیل» گزارش داد: مسئولان موساد «سرویس اطلاعات» و وزارت امور خارجه درحال مذاکره با روآندا و چاد برای اسکان فلسطینی‌ها که مهاجرت از غزه را انتخاب می کنند، هستند.

این پایگاه خبری گزارش داد: اسرائیل به این کشورهایی که هر فلسطینی که تصمیم به مهاجرت به این مکان‌ها را دارد، بپذیرند، بسته حمایتی ارایه می دهد. علاوه بر کمک های گسترده به کشورهای پذیرنده، کمک‌های نظامی و کمک مالی می دهد.

زمان اسرائیل به نقل از یک مسئول سیاسی ارشد اسرائیل که نامش فاش نشده است، اعلام کرد: دو کشور چاد و روآندا موافقت اساسی خود را برای ادامه مذاکرات اعلام کردند، این درحالی است که برخی از کشورها که نامی از آنها برده نشد، این فکر را از اصل رد کردند و بار دیگر تماسی با آنها گرفته نشد.

این پایگاه عبری گزارش داد: اسرائیل این پیشنهاد را به کنگو نیز ارایه کرد، اما در پذیرش این پیشنهاد مردد هستند.

کد خبر 1742943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha