آمار کودکان کار و متکدی در خراسان جنوبی افزایشی است

طالبی با بیان اینکه آمار کودکان کار و متکدی در استان زایشی و افزایشی است، گفت: اقدامات انجام شده برای کودکان کار در استان مقطعی بوده که برای رفع ریشه‌ای آن نیازمند اعتبارملی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز(۱۶ دی) در جلسه شورای اجتماعی استان که با حضور رئیس کارگروه کودکان خیابانی سازمان امور اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از آسیب‌ها مهم و جدی در سطح جامعه کودکان کار و خیابانی است و در خراسان جنوبی هم شاهد حدود کودکان کار هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اما با توجه به تعریف کودک خیابانی در سطح استان این آسیب را نداریم، گفت: افراد موجود کودک کار یا متکدی هستند که شب‌ها از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری می‌شوند و در این خصوص ۱۲۰ کودک در بهزیستی دارای پرونده هستند.

طالبی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود و همکاری بهزیستی و سایر نهادها به ندرت شاهد کودک کار در کارگاه‌ها و سر چهارراه‌ها هستیم و همواره نظارت و پایش در این زمینه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امکانات محدودی در زمینه مقابله با آسیب کودکان کار داریم اما با حمایت سازمان‌های مردم نهاد شاهد اتفاقات خوبی هستیم، سمن‌های فعال در این زمینه با مشکلاتی از جمله مالیات و اجاره‌بها دست و پنجه نرم می‌کنند اما تا حدودی توانسته‌ایم این مشکلات را پیگیری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: پشتیبانی از سازمان‌های مردم نهاد ضروری است زیرا با حداقل هزینه‌ها بالاترین عملکرد را دارند.

طالبی ادامه داد: به طور مرتب در داخل شهر گشت‌های مشترک برای متکدیان و کودکان کار برگزار می‌کنیم و این کودکان اغلب در زمان حضور گشت‌ها فرار کرده یا اقدامات خطرآفرین انجام می‌دهند اما جمع‌آوری و برای ساماندهی به مراکز نگهداری هدایت می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برخی از این کودکان اتباع بیگانه و عده‌ای نیز دارای خانواده بوده‌اند که به اشکال مختلف تعیین تکلیف شده اما آن دسته از افرادی که بی‌سرپرست هستند به مراکز نگهداری ارجاع می‌شوند.

طالبی با بیان  اینکه در حوزه کودکان کار و متکدیان روند زایشی و افزایشی داریم و افراد جدید وارد این عرصه می‌شوند، تصریح کرد: اقداماتی که صورت می‌گیرد مقطعی و مُسکن است تا خیلی از این پدیده‌های ناخرسند و نامیمون در خیابان نداشته باشیم اما باید این معضل به صورت ریشه‌ای حل شود.

طالبی با بیان اینکه ریشه‌یابی در حوزه کودکان کار و متکدیان در استان انجام شده است، ادامه داد: اما در این خصوص آنچنان اعتباری وجود ندارد و با دست خالی نمی‌توان کار ریشه‌ای در حوزه کودکان کار و متکدیان انجام داد لذا خواستار اختصاص اعتبار ملی برای ساماندهی و مدیریت این آسیب اجتماعی در استان هستیم.

کد خبر 1743031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha