دو تن از شهدای کرمان اهل سیستان و بلوچستان بودند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: دو تن از شهدای حادثه تروریستی کرمان از اهالی سیستان و بلوچستان بودند.

  محمد ناظری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: حادثه تروریستی و غمبار ۱۳ دیماه کرمان، شهادت جمع زیادی از هموطنانمان را همچون دوران دفاع مقدس که رزمندگان کرمانی، سیستان و بلوچستانی در کنار هم و دریک سنگر به فرماندهی سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی می جنگیدند و بعضاً در آغوش هم به شهادت می رسیدند را شاهد بودیم.

  وی افزود: در مراسم چهارمین سالگرد شهادت ایشان هم خون شهدای بلوچ، سیستانی و کرمانی، همچون دوران دفاع مقدس در هم آمیخت و پیوند خونی مردمان این دو استان با دیگر هموطنان عزیزمان که برای شرکت در این مراسم آمده بودند گره خورد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان ادامه داد: از استان سیستان و بلوچستان شهیده "مریم نیک اندیش" ۵۳ ساله، زاده و بزرگ شده روستای فقیرلشکری شهرستان نیمروز و شهید نوجوان ۱۶ ساله "یاسین تشت زر" از روستای هودیان شهرستان دلگان در میان شهدای این حادثه بودند.

ناظری تصریح کرد: این شهدای معظم به درخواست خانواده هایشان که فعلا ساکن کرمان می‌باشند در جوار قبر مطهر سردار شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان  به خاک سپرده شدند.

 وی افزود:  همچنین مادربزرگ شهید تشت زر، از مجروحین این حادثه می باشد و در بیمارستان بستری است که آرزوی سلامتی برای ایشان و دیگران مجروحین داریم. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان مفتخر است که دو سرباز ولایت را در مسیر و مکتب شهید سلیمانی که همانا مکتب آل الله هست تقدیم نظام و انقلاب نموده است.

کد خبر 1743087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha