استاد دانشگاه اسلامی المصطفی(ص): سردار سلیمانی یک مبارز به تمام معنا بود

به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی؛ خبرگزاری ایران پرس روز چهارشنبه مورخ ۱۳/۱۰/۱۴۰۲ مصاحبه ای با دکتر آدم سبیالا؛ رئیس جمعیت شیعه اثنی عشری اوگاندا و استاد دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) انجام داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در بخشی از این مصاحبه دکتر آدم سبیالا، سردار حاج قاسم سلیمانی را ایدئولوژیکی توصیف نمود که همیشه زنده بوده و در میان ما حضور دارد. ایشان گفت: " سردار حاج  قاسم سلیمانی به دلیل تلاش مستمر در مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه، همیشه به عنوان قهرمان صلح مورد تحسین قرار می گیرد. امام خمینی (ره) در آخرین جملات در وصیت نامه خود، اشاره به مستضعفین جهان نموده و برای همه آنها درود فرستاده بودند. امام خامنه ای (حفظه الله) نیز به تبعیت از امام خمینی (ره) به یکی از فرزندان خود (حاج قاسم سلیمانی) مأموریت داد تا برای آزادی مستضعفین و مظلومان جهان بجنگد."

وی افزود: "سردار سلیمانی یک مبارز به تمام معنا بود و برای آزادی مردم تلاش زیادی نمود. برخلاف آنچه آمریکایی ها ادعا می کنند؛ مبارزان راه آزادی را هیچگاه نمی توان تروریست نامید، زیرا حتی توسط قواعد و مقررات بین المللی نیز حمایت می شوند. کشورهای تحت اشغال، حق دفاع از خود و مبارزه برای آزادی را دارند. سردار سلیمانی در صدر کسانی است که برای آزادی مردم مبارزه نمود. وی را می توان در صدر گروه آزادی خواهان جهان قرار داد. گروهی که ارنستو چه گوارا نیز به آن تعلق دارد. ارنستو چه گوارا در کشور آرژانتین متولد شد، اما برای آزادی کشورهای کوبا و کنگو مبارزه نمود و در نهایت در کشور بولیوی؛ خارج از وطن خود و برای آزادی مردم کشته شد."

دکتر آدم سبیالا با اشاره به زحمات متفاوت سردار سلیمانی گفت: "سردار سلیمانی حتی برای آزادی ایزدیان و مسیحیانی که در خاورمیانه و توسط داعش سلاخی می شدند نیز زحمت کشید. زمانی که ایشان به شهادت رسید، فلسطینی های در بند رژیم صهیونیستی نیز در زندان گریه می کردند. او امید همه کسانی بود که در زندان های اشغالگران محبوس می باشند."

کد خبر 1743113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha