ساکنان «ایکالویت» کانادا فریاد «ما همه فلسطینی هستیم» سر دادند

گروهی از ساکنان « ایکالویت»، بزرگترین شهر و پایتخت قلمرو «نوناووت» کانادا در دومین راهپیمایی هفتگی خود خواستار برقراری آتش بس در غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « Nunatsiaq»،گروهی از ساکنان « ایکالویت»، بزرگترین شهر و پایتخت قلمرو «نوناووت» کانادا در دومین راهپیمایی هفتگی خود خواستار برقراری آتش بس در غزه شدند.

این گروه راهپیمایی خود را از یک چهارراه آغاز کرده، به سمت مجلس قانونگذاری راهپیمایی کردند و بار دیگر به مکان اولیه خود برگشتند.

تظاهرکنندگان شعارهای مختلفی از جمله «آتش بس اکنون» و «ما همه فلسطینی هستیم» سر دادند.

«جنیفر لین»، یکی از رهبران معترضان گفت: ما امروز اینجا هستیم تا در ایکالویت، آگاهی را افزایش دهیم و از مردم فلسطین حمایت کنیم و تا زمانی که آتش‌بس اتفاق نیفتد، دست از این کار برنخواهیم داشت.

او گفت که مردم غزه را می شناسد که تحت تأثیر جنگ و درگیری چند دهه‌ای اسرائیل و فلسطین قرار گرفته اند.

لین افزود: مهم است که نشان دهیم مردم اینجا به آنچه در خارج از کشور می گذرد، اهمیت می دهند.

او گفت: ما با گرد هم آوردن جامعه‌ای از مردم در اینجا، انعطاف‌پذیری، مراقبت و استواری در سراسر جهان و اهمیت حقوق بشر را نشان می‌دهیم.

این معترض کانادایی گفت: من فکر می‌کنم حقوق فلسطینی‌ها حقوق بومی برای سرزمین‌ فلسطین است، همانطور که ما در اینجا در سرزمین بومی خودمان هستیم و اگر برای حقوق مردم بومی در کانادا در نوناووت می‌جنگیم، باید همین کار را برای مردم در سرتاسر جهان انجام دهیم.

پس از تظاهرات، برخی از حاضران برای صرف غذا و قهوه به دعوت مسجد « ایکالویت» به سمت این مسجد حرکت کردند.

جنگ کنونی در غزه پس از ۷ اکتبر آغاز شد و تخمین زده می شود که عملیات نظامی تهاجمی نیروهای اسرائیلی بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد تا کنون منجر به کشته شدن ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر و آواره شدن ۱.۹ میلیون نفر شده است که تقریبا ۸۵ درصد از جمعیت غزه را تشکیل می دهد.

«مارتین گریفیتس»، هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل در بیانیه ای در ۵ ژانویه گفت که غزه به محل مرگ و ناامیدی تبدیل شده است، زیرا قحطی و بیماری به دلیل کمبود کمک های بشردوستانه بدتر می شود.

در ماه دسامبر، کانادا یکی از ۱۵۳ کشوری بود که در سازمان ملل به طرحی رای داد که خواستار «آتش‌بس بشردوستانه» در جنگ غزه شد.

کد خبر 1743127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha