مساجد حاشیه مشهد زیر چتر حمایت شهری

شهردار منطقه سه مشهد گفت: یکی از رویکردهای اصلی این دوره شورا و شهرداری مشهد که در قالب پروژه های زودبازده اجرا می شود، تجهیز و نوسازی مساجد است.

سید علی حسینی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: مسجد به عنوان یک فضای شهری، همواره کارکردهای مختلفی را بر عهده داشته است، بطوریکه علاوه بر عبادت به عنوان مهمترین کارکرد آن، در امور فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نیز فعال بوده و به علت عملکردها و انجام فعالیت‌های متنوع مذهبی و اجتماعی، از توانایی لازم برای تقویت تعاملات اجتماعی و گسترش شبکه‌های عملکردی و افزایش ظرفیت‌های اجتماعی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه مسجدمحوری رویکرد اصلی دوره ششم مدیریت شهری است افزود: شهرداری و شورای شهر مشهد در این دوره به جای تمرکز بر چند پروژه کلان، در قالب پروژه‌های زودبازده دنبال حل مشکل خرد ولی مهم مردم است و یکی از محورهای نظرسنجی و ملاک عمل برای احصای اولویت‌ها، مسجد است.  

شهردار منطقه سه مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده برای مساجد در منطقه سه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ جهت تجهیز و بهبود مساجد در قالب مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به مساجد سطح منطقه ۳ اختصاص یافت.

وی افزود: اولویت با مساجدی بود که بیشترین مشارکت را با شهرداری منطقه در زمینه های فرهنگی و مساجدی داشتند و با کمبود تجهیزات اقلام و فضای فرهنگی مواجه بودند.

حسینی عنوان کرد: پس از بازدید و کار کارشناسی شده، در مجموع اعتبار مذکور به ۶۱ مسجد بنا به نوع همکاری و اولویت موجود اختصاص داده شده و تا پایان سال جاری این اعتبار جذب و در اختیار مساجد قرار خواهد گرفت و صرف تهیه کتابخانه، سیستم صوت و دیتا، تجهیز کلاس های آموزشی و... می‌شود.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که به دلیل مسدود بودن و یا عدم حساب حقوقی خیلی از مساجدی که اعتبار جذب کرده بودند، مشکلاتی در نحوه پرداخت اعتبار به وجود آمد که در نهایت با همکاری اداره امور مساجد و معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه، رفع شد.

شهردار منطقه سه مشهد عنوان کرد: انتظار ما از تمامی ائمه جماعات و هیئت امنای محترم مساجد این است که درصد مشارکت با شهرداری را در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بیشتر کنند تا بیشترین نفع را ساکنین محلات و همسایه های مساجد ببرند.

پایان پیام/

کد خبر 1743164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha