نماز باران، باران آورد

همین چند روز پیش بود که مردم مشهد و چندشهر دست به اسمان بلند کرده و با خواندن نماز باران خواستار نزول رحمت شدند و حالا مشهد و خراسان رضوی غرق در رحمت و باران وبرف است...

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، طلب رحمت الهی از طریق خواندن نماز باران از خداوند، یک درس توحیدی است که ذات مقدس پروردگار و خواست او را ورای هر چیزی دانسته و از گرداننده جهان هستی طلب باران میکند. این نماز توصیه ای است دینی که از زمان پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) و معصومین رواج داشته و نسل به نسل تا بدین زمان انتقال پیدا کرده است. زمانی که بارش رحمت الهی قطع گردد و در پی آن زمین نیز چشمه ها و قنات های پر آبش را از مخلوقات منع نماید و خشکسالی زمین را فراگیرد، برای نزول رحمت الهی و بارش باران، نماز استسقاء یا باران می خوانیم.

همین چند روز پیش بود که برخی مساجد مشهد و چند شهر دیگر استان دست به استسقاء برداشته و با قرائت نماز باران به جماعت از خداوند متعال درخواست نزول رحمت کردند و حالا برف و باران در جای جای استان پهناور خراسان رضوی زمین را سیراب می کند. 

نماز باران، باران آورد

پویش تمنای باران که از ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) تا ولادت امام حسین (علیه السلام) در مساجد استان های خراسان و با محوریت دعای نوزدهم صحیفه سجادیه و اقامه نماز باران در حال اجراست، حالا ملجا و امید کسانی است که خشسکالی امانشان را بریده و دل نگران روزهای بی آبی در فصل های گرم سال آینده و سال های بعد هستند.

گزارش اقامه نماز باران در مساجد خراسان رضوی را اینجا بخوانید.

پایان پیام/

کد خبر 1743185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha