صبر و استقامت خانواده معظم شهدا مایه قوت و ثبات انقلاب است

امیر سرتیپ محمودی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا میراث دار رشادت، شجاعت و صبوری هشت سال دوران دفاع مقدس جوانان هستند، گفت: صبر و استقامت خانواده معظم شهدا مایه قوت و ثبات انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی ارتش در مراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ستاد فرماندهی کل ارتش ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس جبهه مقاومت، عفاف و حجاب و شهادت جمعی از هموطنان در سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی ایران از آغاز با نگاه تربیت انسان ها و نجات عالم از ظلمات به سمت نور در اندیشه های بلند امام (ره) پا به عرصه وجود نهاده و تاکنون در این راه استوار مانده است.

ادامه راه انقلاب اسلامی با تولید فکر و تربیت نیروی انسانی همطراز با انقلاب

معاون اجرایی ارتش افزود: بسیار روشن است که ادامه راه انقلاب اسلامی با تولید فکر و تربیت نیروی انسانی همطراز با انقلاب در دنیای پر تلاطم امروز امری واجب است و در این میان شهیدان فرزندان شایسته انقلاب اسلامی در عصر حاضر بهترین الگو در طی این طریق خطیر هستند که اهمیت معرفی این الگوهای برتر تا جایی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا چیزی کمتر از شهادت نیست چرا که اثری که یاد شهید و فرهنگ شهید می گذارد با خود شهادت برابری و چه بسا برتری می کند.

صبر و استقامت خانواده معظم شهدا مایه قوت و ثبات انقلاب است

وی تصریح کرد: اگر جوان امروز بخواهد الگوی مناسبی برای خود انتخاب کند، آیا بهتر از حماسه سازان دفاع مقدس می تواند بیابد. تاریخ این سرزمین همواره تداعی کننده خاطرات تلخ و عبرت آمیزی بوده و عزت و اقتدار ملی این سرزمین در چند سال گذشته مورد تعرض بیگانگان قرار گرفته می شد و فقط در دوران هشت سال دفاع مقدس با از خود گذشتگی و جانفشانی شهدای عزیز و رزمندگان مخلص و فرماندهی امام عزیزمان به قطعه طلایی تاریخ ایران تبدیل شده است.

هر شهیدی مشعلی است که در بلندای عزت و سرفرازی یک ملت جاودانه می درخشد

وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا میراث دار رشادت، شجاعت و صبوری های دوران هشت سال دفاع مقدس برای جوانان امروز هستند، یادآور شد: تکریم و تعظیم شهیدان تلاشی مقدس در برافراشتن پرچم های سرخ استقلال و آزادی بشریت از یوغ ذلت و اسارت و گامی بلند در راستای احیای ارزش های مکتب توحید و عدالت است.

امیر محمودی ادامه داد: زیرا شهادت مرگ در راه ارزش ها است و هر شهیدی مشعلی است که در بلندای عزت و سرفرازی یک ملت جاودانه می درخشد. اهمیت مسئله رسیدگی به خانواده شهدا بسیار مهم است زیرا این مهم علاوه بر وظیفه انسانی و اخلاقی تکریمی برای شهید و تضمینی برای ایثارگران و مجاهدان الهی است که به مبارزه با دشمنان دین و انسانیت می پردازند.

معاون اجرایی ارتش خاطرنشان کرد: بدون شک هرچه در راه تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تلاش شود، کم است زیرا خدمت به خانواده معظم شهدا و جانبازان که در راه خدا از جان خویش خالصانه گذشتند، کاری ارزشمند است و خانواده شهدا و ایثارگران نقش اساسی و سازنده ای در حفظ نظام و انقلاب اسلامی داشته و دارند.

صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا مایه قوام و ثبات انقلاب است

امیر محمودی تصریح کرد: صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا مایه قوام و ثبات انقلاب است. خانواده های معظم شهدا با تقدیم عزیزان خود در راه دفاع از آرمان های کشور و مرزهای آن کاری بزرگ و ستودنی انجام دادند که این مهم افتخار بزرگی برای تمام ملت ایران است.

وی گفت: همه شهیدان و ایثارگران با عشق به فرهنگ عاشورا و شهادت در جبهه ها حضور یافتند و با روحیه شور، شهامت و نشاط بالا و توسل به ائمه اطهار (ع) توانستند ایثارگری ها و فداکاری های بزرگی را به انجام برسانند. خانواده معظم شهدا الگویی بی نظیر برای ملت ایران هستند و توانستند درس بزرگ صبر و فداکاری را برای همه ما به ارمغان می آورند، کاری که با هیچ معیار مادی و دنیایی قابل مقایسه نیست.

امیر محمودی اظهار داشت: ما به شهدا و شما خانواده های محترم آنان افتخار می کنیم و امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمت به مردم و آرمان های امام و انقلاب ادامه دهنده راه آنان باشیم تا منش و رفتار آنها را الگوی خود قرار دهیم.

هیچ دینی مانند اسلام به جایگاه شهید اهمیت نداده است

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام دهدار، رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا در مورد جایگاه و شان و مرتبه شهادت از منظر و نگاه قرآن و اهل بیت و سخنان گهربار بنیانگزار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری گفت: در مکاتب گوناگون و ادیان مختلف هر مقدار تفحص و بررسی کنید هیچ دینی مانند اسلام و هیچ مذهبی مانند مذهب حقه جعفری به شهید و شهادت اهمیت نداده است.

صبر و استقامت خانواده معظم شهدا مایه قوت و ثبات انقلاب است

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۱۵۴ سوره بقره می فرماید «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَکِنْ لَا تَشْعُرُونَ و کسانی را که در راه خدا کشته می ‏شوند مرده نخوانید بلکه زنده‏ اند ولی شما نمی دانید»، گفت: جنگ بدر اولین جنگ مسلمانان بود که در آن پیروز شدند. تعداد شهدا در این جنگ ۱۴ نفر اعلام شد که شش نفر از مهاجران  و هشت نفر از انصار از مدینه بودند که مردم با خود زمزمه می کردند این افراد مرده های جنگ هستند و این آیه در این جایگاه نازل شد که به کسانی که در راه خدا جهاد کردند و جان خود را از دست دادند نگویید مرده که آنها زنده هستند و نزد خدا روزی می خورند.

صبر و استقامت خانواده معظم شهدا مایه قوت و ثبات انقلاب است

ما بر سر سفره و محفل شهدا ارتزاق می کنیم و مدیون شهدا هستیم

وی تاکید کرد: قرآن کریم برای شهادت و شهید حرمت، شان، مرتبه و ارزش و جایگاه آسمانی قایل است. از نبی اکرم (ص) روایت شده است هیچ قطره ای نزد خداوند متعال عزیزتر از قطره خونی که در راه خدا ریخته می شود، نیست. این قطره خون تمام گناهان را محو می کند.

وی در بیان دیگر از امام رضا (ع) اظهار داشت: امام رضا (ع) در مورد شان و جایگاه شهید می فرمایند نخستین کسی که وارد بهشت می شود، شهید است و برای احیای ارزش های دینی خود خونش را هدیه کرده است، شهید است. امام خمینی (ره) در مورد جایگاه شهید می فرمایند شهید سعید است و شهادت سعادت. این فوض عظیم و امتیاز درجه بالا نصیب هر کسی نمی شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در بیانی دیگر می فرمایند خانواده شهید در اجتماع واژه افتخاربرانگیز است و خانواده شهدا به ملت ایران آبرو و حیثیت دادند.در ادامه این مراسم از خانواده شهدای ارتش تقدیر شد.

حجت الاسلام دهدار تصریح کرد: ما بر سر سفره و محفل شهدا ارتزاق می کنیم و مدیون شهدا هستیم. امروز خانواده شهدا با روحیه ای سرشار از ایمان و خوشنودی از شهادت عزیزان خود ثابت کردند که شهادت خسارت و اسارت نیست. خانواده شهید تابلوی ارزش های دینی و اسلامی هستند و زنده نگاه داشتن یاد شهدا باید همچنان در تمام ایران همچون خورشیدی بدرخشد. سردار سلیمانی در بیان مقام شهید این گونه می گوید تا کسی شهید نباشد، شهید نمی شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است.

کد خبر 1743192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha