جریان‌سازی ضد اسرائیلی یک اینفلوئنسر مسلمان در کافه‌های آمریکا

وتیوبر، اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی و بوکسور مسلمان با پایین آوردن پرچم اسرائیل در یکی از کافه‎‌های نیویورک یک جریان ضداسرائیلی در کافی‌شاپ‌های آمریکا به راه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «nypost»،یوتیوبر، اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی و بوکسور مسلمان با پایین آوردن پرچم اسرائیل در یکی از کافه‎‌های نیویورک در حالی که فریاد «فلسطین آزاد» را بر لب داشت، خبرساز شد.

«آدام صالح» پس از انجام این کار در کافه «یونیون اسکوئر» به یکی از ستاره‌های اینترنتی تبدیل شد و ویدئوی منتشر شده از او در حالی که پرچم اسرائیل را پایین می‌آورد ۵۰ هزار لایک گرفت.

اما از سوی دیگر صالح مورد آزار و اذیت بسیاری از مشتریان طرفدار اسرائیل قرار گرفت حتی برخی از حامیان ورزشی‌اش، او را یک یهودستیز توصیف کردند.

اما صالح که ۴.۷ میلیون مشترک یوتیوب و ۱.۵ میلیون فالوور اینستاگرام دارد، اقدام خود برای پایان آوردن پرچم رژیم صهیونیستی که در ویترین کافی شاپ آویزان شده را کاری درست و در حمایت از مردم فلسطین دانست.

این بوکسور مسلمان هنگامی که داشت پرچم اسرایئل را پایین می‌آورد در پاسخ به فردی که به اوگفت حق انجام این کار را ندارد، گفت: شما می دانید که آنها بچه ها را می کشند، پس چرا حاضر به مخالفت با آنها نیستید؟

جریان‌سازی ضد اسرائیلی یک اینفلوئنسر مسلمان در کافه‌های آمریکا

«آلون کازدان»، صاحب ۴۹ ساله کافه «یونیون اسکوئر» گفت که پرچم اسرائیل را پس از حملات ۷ اکتبر برای اعلام حمایت از اسرائیل برافراشته است.

 او افرادی را که با این اقدام او مخالف هستند را خربکارانی توصیف کرد که برای ایجاد اختلال وارد کافه او می‌شوند.

کازدان که اهل تل‌آویو است گفت: من این افراد را می‌بینم که می‌گویند «فلسطین آزاد» و هر کاری که دوست دارند انجام دهند،اما من به چیزی که هستم افتخار می‌کنم.

یک روز بعد، صالح ویدئویی از خود در یکی از شعبه‌های «استارباکس» (شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکایی) منتشر کرد که به مشتریان در مورد خرید از کافی‎‌شاپ‌هایی که صاحبان آنها اسرائیلی هستند، هشدار می‌داد.

او به مشتریان می‌گفت که با خرید قهوه از این کافه‌ها زمینه را برای تامین مالی نسل کشی در غزه فراهم می‌کنند.

جریان‌سازی ضد اسرائیلی یک اینفلوئنسر مسلمان در کافه‌های آمریکا

در همین ویدئو که ۴۵ هزار بار مشاهده شده است، صالح مشتریان را از امضای طومار حمایت از اسرائیل که توسط استارباکس تهیه شده است، منع کرد و به آنها گفت شرایط و ضوابط این طومار شامل کشتن هزاران فلسطینی است.

«لاکسمن نراسیمهان»، مدیرعامل استارباکس، اقدامات اخیر از جمله اقدام این اینفلوئنسر مسلمان را خرابکارانه  توصیف کرد و آنها را به معترضانی نسبت داد که تحت تأثیر محتواهای نادرست در رسانه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

صالح مدت‌هاست که در شبکه‌های اجتماعی درباره حمایت خود از فلسطین صحبت می‌کند و بسیاری از مطالب او در این زمینه در توئیتر بازنشر شده است.

کد خبر 1743287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha