اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» از فردا در گرگان آغاز می شود

حجت الاسلام دیلم گفت: اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (١٩ و ٢٠ دی) در گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم امروز (دوشنبه ۱۸ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ دی) با حضور اندیشمندان و شخصیت های برجسته و علمی امامیه، احناف و شوافع در جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار می شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان، تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی را از اهداف این همایش بیان کرد و افزود: بر اساس فرمایشات معظم له راه رسیدن به تمدن اسلامی چیزی جز وحدت شیعه و سنی نیست.

وی ادامه داد: همه مذاهب اسلامی باید دست به دست هم دهند تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود و با وحدت، همدلی و تقریب مذاهب اسلامی به این مهم دست یابیم.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه در این همایش سه کمیسیون کلام، فقه و زنان برگزار می شود، گفت: در کمسیون کلام، شبهات آتئیسم ها و خدا ناباوران مطرح می شود.

وی افزود: در کمیسیون فقه، جایگاه و شرایط حاکم و روابط متقابل حاکم و مردم و اذن حاکم و نماینده حاکم در نماز جمعه و عیدین مطرح  و در کمیسیون بانوان نیز زیست عفیفانه و حجاب و عفاف با نگاه به تمدن نوین اسلامی و راهکارها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: مراسم افتتاحیه این همایش ملی ساعت ٩ صبح فردا (سه شنبه ١٩ دی) با حضور مهمانانی از استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، قم، تهران، مازندران، کردستان و گلستان آغاز می شود.

وی افزود: در نوبت صبح این همایش چهار نفر از بانوان و علمای شیعه و سنی، دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، دبیر علمی همایش، نماینده ولی فقیه در گلستان و  در نوبت عصر معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری و استاندار سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام دیلم گفت: از ساعت ١۴ و ٣٠ تا ٢٠ شب روز اول همایش و از ساعت هشت تا ١٠ صبح روز (چهارشنبه ٢٠ دی) نیز سه کمیسیون فقه، کلام و زنان برگزار می شود.

وی افزود: مراسم اختتامیه اولین همایش ملی نقش تقریب مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی نیز حجت الاسلام خاموشی، رئیس اوقاف و امور خیریه کشور سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 1743353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha