تولید روزانه ۸۰۰ کیلوگرم شیر در گاوداری موقوفات استان لرستان  

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به احیای موقوفات و افزایش بهره وری آنها و نقش آفرینی موقوفات برای کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار گفت: روزانه ۸۰۰ کیلوگرم شیر در گاوداری موقوفات استان لرستان تولید می شود.  

مسلم رضایی پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهارداشت: با استعانت از الطاف بیکران الهی و توجهات حضرت ولیعصر(عج) و در راستای تحقق شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، با تلاش های مدیرکل  استان و حمایت های سازمانی و با استفاده از ظرفیت های قانونی مولدسازی موقوفات و به منظور احیای موقوفات و افزایش بهره وری آنها و نقش آفرینی موقوفات برای کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان اقدامات لازم انجام می شود.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: با اتمام عملیات عمرانی احداث ابنیه و تهیه تجهیزات فنی، ادوات لازم و علوفه مورد نیاز، تامین و بکارگیری نیروی انسانی، پروژه سرمایه گذاری، گاوداری موقوفات استان لرستان، با تامین مالی از محل عواید موقوفات جهان آباد شهرستان خرم آباد و موقوفه کربلایی علی شهرستان بروجرد، تحت عنوان شرکت جهان فتح ماندگار، در محل شهرک دام چگنی، با موفقیت، وارد مدار تولید گردید.

  

وی عنوان کرد: در همین راستا، بهره برداری از این پروژه سرمایه گذاری با تهیه تعداد ۳۰ راس گاو تلیسه، آغاز شده، که با گذشت حدود شش ماه، تعداد ۲۸ گوساله، متولد شده و تعداد راس گله این گاوداری، به تعداد ۵۸ راس، افزایش یافته است.  

رضایی پور بیان داشت: هم اکنون، متوسط ظرفیت تولید شیر این مجموعه، به میزان ۸۰۰ کیلوگرم در روز و حدود ۲۴ تن، در ماه رسیده و برای شش نفر، به صورت مستقیم، اشتغال ایجاد نموده است.   

 وی اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده مدیریت استان و اخذ مجوزات سازمانی و استانی، افزایش تعداد گله، در دستور کار قرار گرفته و ان شا الله، در آینده نزدیک، ظرفیت دام مولد این گاوداری، افزایش خواهد یافت.   

وی عنوان کرد: پروژه سرمایه گذاری گاوداری موقوفات استان لرستان، ضمن ایجاد اشتغال، کمک به رونق تولید، باعث ایجاد چرخه تولید، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، با سرمایه گذاری از محل مشارکت منابع مالی و مولد سازی موقوفات استان لرستان، شده است.

کد خبر 1743416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha