برگزاری مراسم اعتکاف در ۴۰۰ مسجد استان گلستان/ پیش‌بینی حضور ۲۵ هزار معتکف در مساجد

حجت‌الاسلام گرزین گفت: مراسم اعتکاف امسال پنجم تا هفتم بهمن ماه در ۴۰۰ مسجد استان گلستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با اشاره به آمادگی مساجد استان برای میزبانی از معتکفین اظهارکرد: طبق فرموده رهبر انقلاب و تاکیدی که در بیانیه گام دوم انقلاب داشتند، یکی از رویش‌های مهم انقلاب اسلامی اعتکاف است که نشان‌دهنده رشد معنویت در کشور به ویژه نوجوانان و جوانان است و هرسال نیز بر تعداد معتکفین افزوده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مراسم اعتکاف امسال از پنجم تا هفتم بهمن ماه در ۴۰۰ مسجد شهری و روستایی در استان برگزار می‌شود. 

وی یادآور شد: سال گذشته با استقبال خوب مردم حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر در مساجد هدف معتکف شده بودند که امسال پیش‌بینی می‌ شود با حضور گسترده نوجوانان و جوانان این تعداد به ۲۵ هزار نفر برسد.

حجت‌الاسلام گرزین ادامه داد: مردم دین‌دار استان گلستان می‌توانند در اعتکاف‌های مادر و دختری، پدر و پسری و اعتکاف نوجوانی شرکت کنند. کسانی که تمایل به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف را دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر سازمان تبلیغات در شهرستان، اقدام به نام‌نویسی کنند.

وی «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» را شعار محوری اعتکاف امسال برشمرد و گفت: با توجه به اینکه امسال انتخابات را پیش رو داریم، نگاه ویژه‌ای به موضوع جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان همچنین از خیران خواست تا حد امکان در زمینه‌سازی برای حضور نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف، مشارکت کنند.

کد خبر 1743420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha