۳۸ هزار نفر در نهبندان واجد شرایط رای دادن هستند

ایروانی خواستار ارائه راهکارهایی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات از سوی نخبگان شد و گفت: شهرستان نهبندان ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که واجدین شرایط ما برای رای دادن حدود ۳۸ هزار نفر هستند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی شامگاه (۱۸ دی) در جمع فرهنگیان اظهار داشت: افزایش مشارکت در انتخابات از جمله سیاست های کلان نظام است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ نخبگان و فرهنگیان در انتخابات استفاده کنیم تا انتخابات پرشوری رقم بخورد، گفت: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی است که مردم با حضور خودشان آینده ایران را رقم می زنند، انتخابات نماد و تجلی مردم سالاری دینی است.

وی خواستار تحریک مردم در انتخابات شد و افزود: جمهوری اسلامی ایران ضعف دارد و نمی توان گفت ۱۰۰ درصد توانمند هستیم لذا باید ضعف ها را برطرف کنیم.

ایروانی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری، ادامه داد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ رهبر معظم انقلاب برای اولین بار در طول تاریخ انتخابات، به چهار راهبرد اشاره کردند که رقابت و مشارکت از همه مهمتر است، مسئولان زمینه رقابت را فراهم می کنند و تاکنون هیئت نظارت مرکزی نتایج نامزدهای تایید صلاحیت ها شده را اعلام کردند.

وی افزود: شور و نشاط سیاسی باید در خانواده ها و بدنه جامعه نمایان شود تا مطالبات بیان شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه نخبگان باید در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند، گفت: قانون انتخابات امسال تغییر کرده و انجمن نخبگی ما در نهبندان باید توسعه یابد چراکه مشارکت حداکثری باید هدف گذاری شود.

ایروانی خواستار ارائه راهکارهایی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات از سوی نخبگان شد و ادامه داد: شهرستان نهبندان ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که واجدین شرایط ما برای رای دادن حدود ۳۸ هزار نفر هستند که باید رای دهند.

وی خواستار میدان داری جوانان در انتخابات شد و گفت: حضور جوانان در گام دوم انتخابات برای ما مهم است، رای اولی ها، نسل اولی های انتخاباتی هستند که برای مشارکت بیشتر هم گام بر خواهند داشت.


فرماندار نهبندان تصریح کرد: رای اولی ها باید شناسایی شوند، جلسات تبیینی انتخابات برای رای اولی ها باید در دستور کار باشد، اگر هر رای اولی به صورت شبکه ای ۴۰ نفر را وارد عرصه انتخابات کند بیش از ۹۰ درصد  مردم نهبندان مشارکت خواهند داشت.

ایروانی رای اولی ها را سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: با مشارکت نخبگان و رای اولی ها حرف متفاوتی در کشور خواهیم داشت که از آن الگوبرداری خواهد شد.

کد خبر 1743432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha