تفاهم نامه‌ صادرات گل نرگس در خوسف منعقد شد

همزمان با سومین جشنواره گل نرگس خوسف، تفاهم نامه ای فی مابین جهاد کشاورزی و اداره کل پست خراسان جنوبی برای توزیع گل نرگس در کوتاه ترین زمان ممکن بین استان های مختلف ایران منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، همزمان با جشنواره شکرگزاری برداشت گل نرگس خوسف تفاهم نامه ای بین جهاد کشاورزی استان و اداره کل پست در راستای حمایت از تولیدکنندگان گل نرگس و شناسایی بازار انتقال گل نرگس و توزیع این گل در کوتاه ترین زمان ممکن در تمامی نقاط ایران اسلامی منعقد شد.

این تفاهم نامه به منظور استفاده از ظرفیت های طرفین در جهت کمک به احیاء و توسعه جایگاه گل نرگس در بازارهای کشور و تثبیت جایگاه اقتصادی این محصول برای نرگس کاران تنظیم و تدوین شد.

هدف از این تفاهم نامه با توجه به برنامه ریزی های انجام شده درخصوص افزایش سطح زیرکشت گل نرگس، شناسایی بازارهای گل نرگس و بازار رسانی این محصول مزیت دار با اداره کل پست استان خراسان جنوبی است.

گفتنی است حمایت از تولید گل نرگس با شناسایی مناطق مستعد کشت گل نرگس، شناسایی کشاورزان علاقه مند، برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی کشاورزان از طریق ارائه تسهیلات از تعهدات جهاد کشاورزی است، همچنین اداره کل پست باید بازار مورد هدف را شناسایی و نسبت به توزیع گل نرگس در کوتاه ترین زمان ممکن برای تمامی مناطق ایران اقدام کند.

همچنین در این جشنواره تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خصوص اعطای تسهیلات به کشاورزان جهت کشت مزارع گل نرگس منعقد شد.

کد خبر 1743516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha