مرحوم علامه مصباح چراغ هدایت انقلاب است

حجت الاسلام خانی از مرحوم علامه مصباح به عنوان چراغ هدایت انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: باید آثار و اندیشه‌های فکری و سیاسی این عالم بزرگ بیشتر منتشر شود و در اختیار دانشجویان و حوزویان قرار گیرد تا بهره علمی را ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام محمدیوسف خانی، امروز(۱۹ دی)، در در همایش «مصباح انقلاب» حجت الاسلام خانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی ارتحال علامه مصباح یزدی اظهارداشت: در این پیام تعابیر کم نظیری بکار برده شد که از نقش برجسته این عالم و فقیه بزرگ در انقلاب اسلامی و تلاش های علمی وی حکایت داشت.

امام جمعه دلفان افزود: مرحوم علامه "محمدتقی مصباح یزدی" یک فیلسوف بزرگ بود که لازم است آثار و اندیشه های این عالم بزرگ باید برای نسل جوان بازگو و تبیین شود.

وی با بیان اینکه این روحانی برجسته، سردار اندیشه، فیلسوف بصیر و دارای توان نوآوری در علوم بود، عنوان کرد: علامه مصباح، نوآوری علمی در عین نقادی، آزاد اندیشی و ابداع در عین اغنا و بیان پرجاذبه و دریچه نواندیشی را فرا روی ما گذاشته و موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) به عنوان یادگار این علامه بزرگ، شخصیت‌های علمی و تاثیر گذاری را از ملیت های مختلف پرورش داده است.

وی با بیان اینکه این علامه بزرگ با راه اندازی موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) شرایط بسیار مهم تحصیل، پویایی و پیشرفت فکری را برای نخبگان فراهم کرد، عنوان داشت: مرحوم علامه مصباح چراغ هدایت انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خانی با بیان اینکه علامه مصباح هرزمان که لازم بود در تمام صحنه های انقلاب حضوری فعال داشت، یادآور شد: ایشان در عین حال مظلوم بود و در برخی دوران، مورد بی مهری ها قرار می گرفت.

امام جمعه دلفان تاکید کرد: باید آثار و اندیشه‌های فکری و سیاسی این اندیشمند بزرگ بیشتر منتشر شود و در اختیار دانشجویان و حوزویان قرار گیرد تا بهره علمی را ببرند.

کد خبر 1743536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha