تحریم «یوفا» مانع حمایت هواداران باشگاه فوتبال سلتیک اسکاتلند از فلسطین نشد

هواداران باشگاه فوتبال سلتیک اسکاتلند باوجود جریمه نقدی اتحادیه فوتبال اروپا «یوفا» حمایت از ملت فلسطین و برافراشتن پرچم فلسطین در ورزشگاه‌های این کشور ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری آناتولی، هواداران باشگاه فوتبال سلتیک اسکاتلند باوجود تحریم‌های اتحادیه فوتبال اروپا «یوفا» به برافراشتن پرچم فلسطین ادامه می دهند.

این درحالی است که باشگاه سلتیک مجازات‌هایی برای برخی از هواداران خود اعمال کرده است، اما آنها در خارج از سکوها همچنان پرچم فلسطین را به اهتزاز درمی آورند.

مارتین فلمین، هوادار تیم سلتیک با ابراز همدردی با ملت فلسطین، گفت: مسئله فلسطین در قلب ماست و ما تجربیات زندگی مشابهی داریم.

وی افزود: سلیتک به دست افرادی که از قحطی نجات یافتند، تاسیس شد. همچنین می توان اتفاقی که برای این مردم رخ داد، نسل کشی دانست. مردم گرسنه بودند، و از امپراطوری عثمانی برای ما غذا می‌فرستادند، در ایرلند باشگاه‌های فوتبالی را می‌بینند که نشان هلال دارند.

فلمین افزود: کودکانی که در فلسطین زندگی می کنند، آینده‌ای دارند. ما می خواهیم آنها در طول زندگی‌شان شاد و ایمن باشند و بتوانند استادیوم سلتیک را ببینند و فوتبال تماشا کنند. چرا برای آنها فرصتی که فرزند من از آن برخوردار است، نداشته باشند.

در همین حال، جومکینا، هوادار دیگر سلتیک گفت: وقتی هواداران به جایگاه بازگشتند، دوباره پرچم فلسطین را برافراشتند.

وی افزود: مردم پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند، معتقدم که مشکل بزرگ‌تر ایجاد مشکل است. چرا پرچم فلسطین مشکل است، چرا پرچم اوکراین مشکل نیست؟

یوفا، جریمه نقدی ۱۷ هزار و ۵۰۰ یورو برای باشگاه سلتیک اسکاتلند به دلیل حمایت هوادارانش از فلسطین در سکوها در مسابقه با

 اتلتیکو مادرید اسپانیا در لیگ قهرمانان اروپا قرار داد.

اتحادیه اروپا پیش از این به دلایل مشابه برای سلتیک اسکاتلند که سال ها از فلسطین حمایت می کرد، جریمه های مالی اعمال کرده بود.

کد خبر 1743573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha