مرکز مشاوره مسجد «بنبری» در انگلیس افتتاح شد

یک مسجد محلی در «بنبری» واقع در «آکسفوردشایر» انگلیس از یک مرکز مشاوره جدید برای ارائه کمک‌های دینی و روانشناختی به همه اعضای جامعه رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، یک مسجد محلی در «بنبری» واقع در «آکسفوردشایر» انگلیس از یک مرکز مشاوره جدید برای ارائه کمک‌های دینی و روانشناختی به همه اعضای جامعه رونمایی کرد.

به گفته طراحان این پروژه، افراد مختلف فارغ از هر دین و مذهب یا پیشینه‌ای که دارند، می توانند در این مرکز مشاوره راهنمایی های شخصی یا آموزه های دینی را دریافت کنند.

متولی مسجد «بنبری» گفت که هدف از راه ‌اندازی این مرکز مشاوره، فراهم کردن محیطی آرام و امن برای افرادی است که یا در زندگی دچار مشکل هستند و پرسش‌هایی در ذهن در مورد دین یا فلسفه زندگی دارند.

وی افزود: مراجعه کنندگان نیاز به هر مشاوره‌ای اعم از معنوی یا روانشناختی داشته باشند این مرکز مشاوره با دلسوزی و مطابق با آموزهای اسلامی به آنها کمک می‌کند.

متولی مسجد تصریح کرد که این مرکز همچنین می‌تواند به عنوان یک خانه تابستانی برای افرادی که علاقه‌مند به بحث و گفتگو در مورد رویدادهای جامعه در محیطی سالم هستند، عمل کند.

وی افزود: در ماهای گرم تابستان افراد این امکان را دارند تا در فضایی خنک دو هم جمع شوند و ضمن پذیرایی شدن، از گفتگو در مورد مسائلی که به آنها علاقه دارند لذت ببرند.

مسجد بنبری دارای یک محیط دلپذیر است که در آن افراد در هر سنی می توانند گرد هم آیند تا یاد بگیرند، دعا کنند و با همنوعان و همکیشان خود ارتباط برقرار کنند.

این مسجد در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی توسعه پیدا کرد و مکانی جداگانه برای دعا و نیایش زنان اختصاص داد.

در ژوئیه ۲۰۰۹، «عبدالرحمن ابن عبدالعزیز السدیس»، امام جماعت مسجد الحرام، مقدس ترین مسجد اسلام که در مکه واقع شده است در مسجد بنبری سخنرانی کرد.

گفتنی است، مدرسه اسلامی دخترانه به نام مدرسه «الشفاء» نیز در محوطه مسجد بنبری قرار دارد.

کد خبر 1743675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha