انسجام مقاومت مقابل استکبار، نظم نوین جهانی را کلید زده است

حجت الاسلام شهریاری گفت: آگاهی توده مردم مستضعف نسبت به وضعیت جهانی نشان دهنده حرکت به سمت یک نظم نوین جهانی است، امروز توده های مستضعف جهان راه حقیقت را یافته اند و دروغ و تزویر را از حقیقت و واقعیت تشخیص می دهند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حمید شهریاری در نشست خبری همایش بین المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری پیش از ظهر امروز 20 دی ماه که در موزه شهدا برگزار شد، گفت: به حق در حال تغییر نظم کنونی جهانی به سمت یک نظم نوین جهانی هستیم. شاخصه های این نظم در درجه اول آگاهی توده مردم مستضعف نسبت به وضعیت جهانی است. آنچه که ما امروز شاهد هستیم، این است که علی رغم بیش از 100 سال فعالیت رسانه های وابسته به استکبار جهانی امروز توده های مستضعف جهان راه حقیقت را یافته اند و دروغ و تزویر را از حقیقت و واقعیت تشخیص داده اند و به حکم وظیفه انسانی و ارزش های والای اخلاقی در میدان حضور پیدا کرده اند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: این حضور توده های مردمی در میدان بزرگترین خصیصه و ویژگی نظم نوین جهانی است، نظمی که به جای اینکه عده قلیلی مستکبر و دیکتاتور جهانی با تعیین اهداف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خود درصدد هستند که دنیا را غارت و چپاول کنند و در منطقه ما غده ای سرطانی را ایجاد کرده اند تا بتوانند به واسطه این غده سرطانی حضور خود را در منطقه موجه جلوه دهند، امروز این نقشه برای همگان آشکار شده است.

حجت الاسلام شهریاری افزود: امروز با شهادت صدها خبرنگاری که در غزه مشغول انتقال حقیقت و واقعیت به دیدگان جهانی بودند، همه آگاه شدند که عده ای مستکبر در پی آن هستند که حقیقت را بپوشانند، ارزش های اخلاقی را پایمال کنند، چشم ها را ببندند و نگذارند که حقیقتی که در میدان در حال تحقق است به جهانیان مخابره شود. این تعداد شهید خبرنگار در غزه بدون تردید یکی از مولفه های آگاهی جهانی در صحنه میدان است. همچنین شهادت کودکان معصوم و زنان بی دفاع و غیر نظامیان در گستره ده ها هزار نفر هر قطره خون از اینها که بر زمین ریخته می شود، امضایی بر جنایاتی است که استکبار جهانی در حال ارتکاب آن است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور جهانی ملل مختلف در صحنه و میدان و اثربخشی حضور خبرنگارانی در صحنه غزه و همین طور اثربخشی رسانه های منفردی که در صحنه احساس وظیفه می کنند تا واقعیت میدان را به مردم جهان مخابره کنند، موجب شده ما امروز شاهد کلید خوردن نظم نوین جهانی باشیم. کلید خوردن عملی که پیام آن را انقلاب اسلامی تولید کرد و با ایجاد مقاومت مردمی در حوزه مقاومت در لبنان، در سوریه، عراق و یمن و امروز در غزه شاهد یکپارچه شدن مقاومت اسلامی در مقابل مستکبران جهانی هستیم.

وی بیان کرد: خداوند متعال وعده وراثت زمین را به نیکوکاران داده است و وعده خداوند حق است و محقق خواهد شد و ما امروز شاهد طلیعه این وعده هستیم. "أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ" زمین را کسانی به ارث خواهند برد و مالک خواهند شد که بندگان راستین خداوند متعال هستند. در این پیچ تاریخی و قله صعود مستضعفان علیه مستکبران علمای اسلام وظیفه خود دانسته اند که با برگزاری همایش بین المللی طوفان الاقصی پیامی را از ناحیه نخبگان و فرهیختگان و علما و مراجع جهان اسلام به مردم جهان مخابره کنیم چرا که نخبگان هم مانند توده مردم در صحنه حاضر هستند و به اقتضای وظیفه ای که جهاد تبیین بر عهده آنها گذاشته، حاضر خواهند شد.

وی گفت: ما امروز شاهد آن هستیم که علاوه بر توده مردم در کشورهایی چون اروپا، آفریقا، آسیا و در تمام نقاط دنیا که در صحنه تظاهرات خیابانی حاضر شدند و مشت محکم آنها و فریادشان علیه رژیم غاصب رو به آسمان است. علمای اسلام در این شرایط احساس وظیفه کرده اند با جهاد تبیین و اجرای فتواهای مناسب و بیانیه های متناسب در کنار توده مردم این جنایت را محکوم کنند و مطالبات نخبگانی را به جهان مخابره کنند.

حجت الاسلام شهریاری خاطرنشان کرد: آنچه که واقعیت میدان است، این است که بیش از 70 سال ظلم و جنایت در سرزمین های فلسطین مردم این کشور را به میدان آورده، ابتدا با سنگ و چوب و تیروکمان و امروز شاهد هستیم که با موشک و انواعی از سلاح های دفاعی توانسته اند از مواضع خود دفاع کنند و نزدیک به 90 روز هست که در تقابل با ددمنشان مسلح تا دندان و کسانی که انواعی از سلاح های پیشرفته را علیه این ملت مظلوم به کار گرفته اند، مقاومت می کنند.

دبیر کل مجع جهانی تقریب مذاهب گفت: امروز صدای جهانی بلند است، صدای علما در کنفرانس بیداری اسلامی بلند بود و امروز کنفرانس های وحدت اسلامی و وبینارهای متعددی که در سراسر جهان در حال تحقق و وقوع است، همایش هایی که در دنیا در حال تحقق است، ما این صدا را می شنویم.

شهریاری گفت: همزمان با کنفرانس بین المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری که یکشنبه 24 دی ماه مصادف با دوم رجب در تهران برگزار خواهد شد در کشورهای مختلف علما ظرفیت های خود را به میدان آورده اند، در ترکیه، تونس، موریتانی و دیگر کشورهای جهان امروز شاهد برگزاری همایش های علمایی و نخبگانی برای تبیین مقاومت و اصول و چهارچوب های علما در فتواهای خودشان و نظرات شان هستیم.

وی گفت: در این شرایط آنچه که بر همه ملل ظلم ستیز دنیا واجب است، تحریم کالاهای اسراییلی است. آنچه بر دولت های اسلامی الزام آور است، قطع رابطه سیاسی با رژیم غاصب صهیونیستی است. آنچه بر حکومت ها و دولت ها واجب است پشتیبانی و حمایت از مردم فلسطین می باشد.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: امروز با کمال تاسف باید ابراز کنیم که سازمان های بین المللی و در راس آنها سازمان ملل متحد و به ویژه شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با کمال تاسف نتوانسته اند وظایفی را که بعد از جنگ جهانی دوم بر عهده گرفته اند، این وظایف را به خوبی انجام دهند. در واقع نمره تجدیدی برای سازمان ملل متحد یک بار دیگر صادر شد، سازمانی که برای تاکید بر صلح، مدارا و همزیستی مسالمت آمیز در دنیا تاسیس شده بود امروز به جای حمایت از صلح ناتوان از پیشگیری از جنگ و کشته شدن غیر نظامیان است و یک بار دیگر وحشی گری غربی امروز در سرزمین های اشغالی و غزه خود را به نمایش گذاشته است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همایش بین المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری در طی تاکید بر جلوگیری از جنگ و توقف بدون قید و شرط آن در غزه است و اخطار می کنیم به همه کسانی که در آتش این جنگ افروزی شریک هستند و به آتش آن دامن می زنند، به آنها می گوییم مراقب باشید که شما یک بار دیگر با آن جنگ جهانی دیگری را رقم نزنید چرا که آنچه که شما در حال ارتکاب به آن هستید، بسیار شبیه کاری است که کشورهای غربی در جنگ جهانی به آن دامن زدند و دنیا را به کام مرگ و نیستی و نابودی بردند و انسان های بسیاری را به کشتن دادند. اخطار می کنیم به کشورهای جنگ افروز و کسانی که از این ترکیب ناموزون حمایت می کنند.

شهریاری خاطرنشان کرد: تنها راه خروج از این فتنه و مصیبت بزرگ در منطقه توقف کامل بدون شرط جنگ است. امیدواریم مردم آزاده جهان همچنان در صحنه حضور داشته باشند. از توده مردم که برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین در صحنه و در خیابان آمدند، تشکر می کنیم.

حجت الاسلام شهریاری از برگزاری این کنفرانس بین المللی با حضور رئیس محترم جمهور و  بیش از صد نفر از علمای برجسته جهان اسلام خبر داد و که به تبیین جهاد مردم غزه خواهند پرداخت. وی خاطرنشان کرد: در مدت این ۹۰ روز جنگ غزه، محتواهای متعددی در حمایت از مردم فلسطین از سوی مجمع تقریب منتشر شده است که از جمله "کتاب فلسطین فی وجدان علماء الاسلام"، کتاب "پاسخ به شبهات پیرامون طوفان الاقصی" و کتاب فقه المقاومه است. همچنین صدور بیانیه‌ها، اعلام مواضع، ارائه مقالات و فعالیتهای گسترده فرهنگی را در حمایت از فلسطین و در راستای جهاد تبیین داشته‌ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: گفت‌وگوهای انجام شده با علمای تقریبی از سوی خبرگزاری تقریب، برگزاری کارگاه‌های علمایی، تلاش برای صدور بیانیه از سوی مؤسسات و شخصیتهای داخلی و خارجی از دیگر فعالیتهای انجام شده از سوی مجمع تقریب در حمایت از مردم فلسطین است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص سخنرانان همایش بین المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری گفت: از علمای برجسته جهان اسلام برای حضور در این همایش دعوت شده است که یک به یک در حال اعلام آمادگی برای حضور هستند و  استقبال خوبی برای حضور در این همایش بین المللی شده است.

وی در پایان از تمامی رسانه‌ها و کسانی که در راستای جهاد تبیین و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تلاش می‌کنند، قدردانی کرد و در ادامه به سوالات خبرنگاران پیرامون این همایش بین المللی پاسخ گفت.

کد خبر 1743711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha