پاسخ حماس به بلینکن: توجیه نسل کشی اشغالگران درغزه نشانه میزان دخالت آمریکا در این جنایات است

جنبش حماس در پاسخ به اظهارات بلینکن، اعلام کرد: تلاش برای شستن دست های اشغالگران جنایتکار از خون کودکان، زنان و سالمندان غزه نشانه میزان دخالت آمریکا در این جنایات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز(چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲) در بیانیه ای اعلام کرد: «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای «توجیه نسل‌کشی» ارتش اشغالگر اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه تلاش می کند.

 این جنبش تاکید کرد: بلینکن با بیان این مسئله که مقاومت فلسطین در میان غیرنظامیان متمرکز است، به توجیه نسل کشی اشغالگر می پردازد.

حماس اعلام کرد: این تلاش های نکبت بار برای شستن دست های اشغالگران مجرم از خون کودکان، زنان و سالمندان غزه نشانه میزان دخالت آمریکا در این جنایات است.

 بلینکن روز گذشته(سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲) در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو گفت: مقابله با دشمن (اشاره به مقاومت فلسطین) که در پشت غیرنظامیان، مدارس و بیمارستان ها پنهان شده است، هزینه بالایی از نظر تلفات غیرنظامی داشته است.

این وزیر آمریکایی با تاکید بر اهمیت اجتناب از آسیب به غیرنظامیان و حفاظت از زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، گفت: غیرنظامیان به ویژه کودکان هزینه سنگین برای جنگ در غزه می‌پردازند.

 ایالات متحده آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته که بیش از ۲۳۰۰۰ شهید و ۵۷ هزار زخمی برجای گذاشته و بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، حمایت کردند.

کد خبر 1743713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha