همیشه دوست داشتم قرآن را حفظ کنم/آرامش و تربیت فرزندانی سالم و صالح از معجزات انس با قرآن است

حافظ کل قرآن کریم گفت: همین که در مورد سختی‌های زندگی صبوری به خرج دهیم و زندگی همراه با آرامش و تربیت فرزندانی سالم و صالح داشته باشیم، این موضوع می‌تواند از معجزات انس با قرآن باشد.

خبرگزاری شبستان__یاسوج: سیده زینب حسینیان، حافظ کل قرآن و به قول خودش حفظ قرآن را از 35 سالگی آغاز و حدود 14 سال است که کار حفظ کلام الهی را به پایان رسانده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن معرفی خود، گفت: حدود ۱۴ سال است که قرآن را حفظ کرده‌ام، یعنی از سال ۱۳۸۴ به مدت سه سال و نیم با توجه به اینکه علاقه بسیاری به قرآن داشتم و دوست داشتم که قرآن را حفظ کنم، اقدام به این کار کردم

حسینیان با اشاره به اینکه اعضای خانواده وی نیز قرآنی هستند ولی حافظ قرآن نیستند در پاسخ به این سوال که چطور شد که به حفظ قرآن روی آوردید؟، ادامه داد: علاقه قلبی داشتم و همیشه دوست داشتم که قرآن را حفظ کنم، به همین دلیل تصمیم به حفظ قرآن گرفتم.

این حافظ قرآن تدبر در آیات و معانی قرآن را راهکاری برای کاهش معضلات و آسیب های امروز جامعه می داند و می افزاید: چون قرآن سراسر درس، پند و حکمت است می تواند در زندگی انسان تاثیرگذار باشد، از ابتدای آیه‌های قرآن تا انتهای آن سراسر درس، پند و حکمت بوده و می تواند در زندگی ما چراغ راهی برای آینده باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در آیات و معانی قرآن تدبر داشته باشیم متوجه می‌شویم که این کلام الهی چراغ راهی برای زندگی امروز و آینده ما بوده و راهکار جلوگیری از بسیاری از مسائل و مشکلات در قرآن آمده است.

حسینیان بیان کرد: قرآن در مورد حجاب، غیبت، محبت، اثرات بد تهمت، نماز، صله رحم و همه مسائل زندگی انسان شرح داده شده و انسان با مأنوس شدن با این کلام الهی و تدبر در آیات قرآن متوجه خواهد شد که برنامه زندگی انسان‌ها در قرآن آمده است. 

این حافظ قرآن ضمن تاکید بر اینکه اگر انسان به این دستورات الهی توجه لازم را داشته باشد کمتر شاهد این معضلات در سطح جامعه خواهیم بود، ضمن دعوت از مردم برای خواندن و تدبر در قرآن، گفت: ضرورتی برای حفظ این کلام الهی وجود ندارد، بلکه باید بدانند که قرآن چه دستوراتی برای زندگی بهتر و سعادتمندی آنها پیش بینی کرده و به آنها در زندگی روزمره خود عمل کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حفظ قرآن می‌تواند تاثیرگذار باشد یا اینکه باید تدبر در معانی و آیات قرآن صورت گیرد؟، افزود: انسان صرفاً با حفظ قرآن به جایی نمی‌رسد، بلکه باید در کلمات و معانی قرآن تدبر لازم را داشته باشد تا بهتر بتواند این دستورات الهی را در زندگی خود به کار ببندد.

حسینیان یادآور شد: اگر ما فقط قرآن را بخوانیم ولی از معانی و دستورات آن باخبر نباشیم، هیچ تاثیری در زندگی ما نخواهد داشت، ولی اگر ضمن قرائت قرآن در معانی آن نیز تدبر لازم را داشته باشیم می‌توان شاهد تاثیرگذاری آن در زندگی خود و افراد جامعه باشیم.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه ابتدا خودش در منزل به کار حفظ قرآن روی آورده و سپس در جامعه القرآن کار حفظ قرآن را ادامه داده، تاکید کرد: معجزات قرآن این نیست که حتماً کار شاقی در زندگی انسان اتفاق بیفتد، بلکه همین که در مورد سختی‌های زندگی صبوری به خرج دهیم و زندگی همراه با آرامش و تربیت فرزندانی سالم و صالح داشته باشیم، این موضوع می‌تواند از معجزات انس با قرآن باشد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم که همه به سمت قرآن بیایند، هر چند شاید برخی‌ها نتوانند قرآن را حفظ کنند ولی حداقل با تدبر در معانی قرآن می‌توانند راه سعادت و خوشبختی را پیدا کنند.

حسینیان گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمود «خداوند قلبی را قرآن در آن جای گرفته، عذاب نمی‌کند» و این نشان می‌دهد علاوه بر اینکه قرآن جواهر است، جایگاهی که این کتاب الهی در آن قرار می‌گیرد، چنین جایگاهی را نیز از آسیب‌ها حفظ می‌کند.

کد خبر 1743744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha