اعتماد مردم به حوزه سلامت، یک سرمایه اجتماعی است

عبادی با بیان اینکه اعتماد مردم در شرایط کنونی به حوزه سلامت افتخار و سرمایه ای اجتماعی است، گفت: ۶۳ درصد جامعه هدف تحت پوشش، پویش ملی سلامت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، عباس عبادی معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اظهار کرد: اعتماد مردم در شرایط کنونی به حوزه سلامت افتخار و سرمایه ای اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه پویش ملی سلامت باید سال‌ها پیش اجرا می‌شد، گفت: با اجرای این پویش تعداد قابل توجهی شامل۷۶۰ هزار نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۴۳۰ هزار نفر نیز در مرحله پیش دیابت شناسایی شدند.

عبادی با تاکید بر اینکه اجرای این پویش زنگ خطری در حوزه سلامت به صدا درآورد، گفت: اگر پیش از این اقدامات پیشگیرانه به کار گرفته می‌شد امروز شاهد هزینه‌های سرسام آور برای درمان چنین بیماری‌هایی در کشور نمی‌شدیم.

به گفته معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تغییر سبک زندگی می‌تواند از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری کند؛ شاید گسترش تخت‌های بیمارستان‌ها یکی از شاخص‌های توسعه ای باشد اما از طرفی این امر نشان می‌دهد آنگونه که باید و شاید در حوزه پیشگیری خوب عمل نکرده ایم.

وی با بیان اینکه رهبری در دیدار کارگزاران نظام سلامت نیز به حوزه پیشگیری تاکید داشتند، ادامه داد: بنابراین در کنار اینکه مراجعات درمانی مردم را پاسخگو باشیم باید به این مقوله مهم توجه کنیم.

عبادی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در پیشبرد برنامه‌های حوزه سلامت تاکید کرد و یادآور شد: توجه به نیروهای انسانی توانمند در حوزه بهداشت و درمان بزرگترین سرمایه هر سازمانی است.

وی اضافه کرد: امید آفرینی از جمله وظایف مهم مسوولان است چرا که دشمن درصدد تضعیف عزت و اعتماد به نفس ملت ایران به ویژه قشر جوان است.

در پایان این مراسم حسین دین محمدی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان معرفی و از خدمات دکتر حسن بختیاری رییس قبلی این دانشگاه قدردانی شد.

کد خبر 1743851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha