عملیات های تروریستی بسیاری در کشور خنثی شده/ رقابت های انتخاباتی براساس برنامه باشد

وحیدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حفظ امنیت کشور، گفت: هزاران عملیات مشابه حادثه تروریستی کرمان در کشور پیش از اجرا، شناسایی و خنثی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی در همایش خانه احزاب که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، عدم گفتگو را بزرگ ترین مشکل برشمرد و گفت: در گفتگو است که به مفاهمه و درک مشترک خواهیم رسید.

وزیر کشور، گفتگوی سلایق مختلف و احزاب را بسیار راهگشا عنوان کرد و گفت: خانه احزاب بهترین مکان برای انجام گفتگوهاست.

وی با اشاره به فلسفه شکل گیری احزاب، خاطرنشان کرد: احزاب با یک فلسفه ای تولد یافته اند و این احزاب در چارچوب یک کشور و با هدف تعالی کشور شکل گرفته اند بنابراین احزاب بر اساس فلسفه شکل‌گیری باید رصد دائمی شرایط کشور و جهان را در راستای اهداف خود داشته باشند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه حفظ منافع ملی باید اولویت اصلی احزاب باشد، تصریح کرد: در کنار الگوها و کارویژه های احزاب در کنار الگوهای شرقی و عربی باید به الگوهای بومی و داخلی نیز توجه داشته باشیم که محور و مبنای همه آنها، تامین منافع ملی و انسجام ملی است.

وی، امنیت، مصالح و منافع ملی را برای عموم مردم دانست و گفت: امنیت ملی، مصالح ملی و منافع ملی بر امنیت، مصالح و منافع حزبی ارجحیت دارد.

وزیر کشور گفت: اگر بناست از شهدا درس بگیریم و روحیه ایثارگری را تعمیم و توسعه دهیم، به آنچه که خود می پسندیم کفایت نمی کنیم بلکه مصالح، امنیت، وحدت ملی و منافع ملی برایمان ارزشمند خواهد بود. در این راستا باید ببینیم تکلیف مان در برابر انتخابات چیست؟
وی با اشاره به توطئه های دشمن در عرصه های مختلف، خاطرنشان کرد: با حجم حملات سایبری بسیاری از سوی دشمن مواجه هستیم که یکی از آنها هک جایگاه های سوخت بود.

وحیدی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان و شهادت جمعی از هموطنانمان، تصریح کرد: هزاران عملیات مشابه حادثه تروریستی کرمان در کشور پیش از اجرا، شناسایی و خنثی شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: جان زن و بچه مردم که اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد؛ امروز تمام جریانات تروریستی مستقیما از سرویس‌های خارجی خط می‌گیرند. دشمنان خیلی جدی هستند و کاری ندارند در کدام جریان سیاسی فعالیت می کنی، آنها به دنبال اهداف خود یعنی ضربه زدن به وحدت و انسجام ملی هستند.

 وزیر کشور ثبت بیش از ۲هزار شکایت را نشان دهنده اعتماد به سازوکار انتخابات عنوان کرد و گفت: در هیات های اجرایی برخی افراد رد شده بودند که توسط هیات نظارت تایید شدند.
وی تصریح کرد: باید رقابت‌ها بر سر برنامه‌ها باشد و افراد برنامه‌های خود برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی را ارائه کنند. وقتی رقابت ها بر سر اندیشه و فکر باشد همه جریانات نماینده دارند.
وزیر کشور تاکید کرد: مصالح و وحدت ملی، وفاق اجتماعی ارزش هایی است که باید ملاک قرار بگیرد و حتماً همه احزاب حاضر در این همایش به آن معتقد و پایبند هستند.
وحیدی با بیان اینکه دشمن به همه تروریست‌ها خط می‌دهد، تصریح کرد: کاملاً روشن است که امروز حساس‌ترین لحظات در تاریخ رژیم صهیونیستی است چراکه در بدترین شرایط منطقه ای و بین المللی قراردارند و هیچ وقت شرایط آنها به این بدی نبوده است.
وزیر کشور تاکید کرد: احزاب باید به منافع و امنیت ملی توجه کنند و بر اساس شاخص‌هایی که مدنظر است به جامعه خدمت کنند، اما آنان که در برخی احزاب از فضای مجازی و برخی محدودیت‌ها انتقاد می‌کنند، آیا راهکاری برای مقابله با تروریست‌هایی که از سکوهای پیام‌رسان برای ترویج خشونت استفاده می‌کنند، دارند و ارائه می‌کنند؟
وحیدی درخصوص اهمیت مشارکت در انتخابات نیز گفت: باید گفت چه کسی مشارکت می‌کند؛ طبیعی است مردم و اگر مردم باشند و احزاب نبودند چه؟ مردم مشکلات معیشتی دارند و تعدادی در نظرسنجی‌ها مشکل معیشتی را مطرح کردند و در اینجا نقش احزاب در تبیین این موضوع چیست؟ راه حل ما این است این مشکل معیشتی را به مردم تبیین کنیم.

.
وحیدی با اشاره به اهمیت آزادی در انتخابات، تاکید کرد: من معتقد به آزادی در انتخابات هستم. در بحث مشارکت اگر حزبی آمد و به ترتیبی موضع منفی یا خنثی گرفت، باید بداند خود به خود کنار می‌رود. 
وحیدی با بیان اینکه معتقد به توسعه احزاب هستم، گفت: از همان ابتدای وزارت، بنده خود را حامی احزاب می‌دانستم و وزارت کشور وظیفه دارد همه احزاب را تحویل گرفته و حمایت کند.
وزیر کشور در خصوص اصلاح‌طلبان نیز گفت: در مرحله پیش‌ثبت‌نام‌ها با اصلاح‌طلبانی که تردید داشتند، گفت‌وگو داشتم و به آن‌ها می‌گفتم در مرحله پیش‌ثبت نام است، ثبت نام کنند و اگر در آینده منصرف شدند، می توانند انصراف دهند.
وی درخصوص مرحله اول بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی نیز گفت: فرصت ۱۰ روزه هیأت‌های اجرایی در بررسی‌ها کوتاه بود، بسیاری از آنان که عدم احراز گرفتند، می‌توانند آدم‌های صالحی باشند و بسیاری از افراد می‌توانند صلاحیت داشته باشند، هر چند در بحث رقابت می‌خواستیم خیلی‌ها تعیین صلاحیت شوند.

کد خبر 1743856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha