فعالیت ۸ دانشکده طب ایرانی در کشور 

حسینی یکتا گفت: ۸ دانشکده و ۱۲ گروه آموزشی طب ایرانی و سلامتکده در کشور فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، نفیسه حسینی یکتا _مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنجشنبه(۲۱ دی) در حاشیه افتتاح سلامتکده طب ایرانی در ساری گفت: هر روز به کشورهایی که در حال توسعه و ترویج طب سنتی در دنیا هستند، افزوده می‌شود.

وی افزود: ایران در حوزه پژوهشی رتبه چهارم است که جایگاه ایران را در حوزه پژوهشی تثبیت کرده است.

حسینی یکتا، با اعلام اینکه در حوزه تصمیم‌گیری در سطح دنیا نیز مکانی وجود ندارد که نماینده‌ای از ایران حضور نداشته باشد خاطرنشان کرد: در عرصه ملی نیز بند ۱۲ نظام کلی سیاست را داریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه سیاست وزارت بهداشت ترویج طب سنتی و ارائه خدمات ایمن به جامعه است، یادآورشد: وجود دانشکده طب ایرانی در واقع ادغام در حوزه پژوهش است که برنامه مدونی در دست تدوین است.

حسینی یکتا گفت: در عرصه بهداشت نیز ادغام طب سنتی در شبکه بهداشت تا پایان امسال در دستور کار است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو نخستین دانشگاه‌های کشور برای ورود به این موضوع بود.

وی یادآورشد: امیدواریم با تلاش دانشگاه‌های کشور به نقطه نهایی بهره‌برداری از طب سنتی در کشور برسیم که مورد تاکید و حمایت مقام معظم رهبری است.

کد خبر 1743903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha