مساجد شهرستان ملایر مهیای برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه می‌شود

حجت الاسلام رستمی گفت: مساجد شهری و روستایی ملایر برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجبیه آماده می‌شود.

حجت الاسلام روح الله رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ملایر با تبریک ماه پر فضیلت رجب  گفت: ماه رجب ماه تقرب جستن به خدا است و باید از این فرصت مغتنم برای  نزدیکی  به خدا  بهره برد.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر یکی از برنامه های ماه مبارک رجب را برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه برشمرد و گفت: همه ساله این مراسم معنوی در ایام البیض با حضور پر شور جوانان و نوجوانان در سطح مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مردمی اعتکاف ملایر و اتخاذ تصمیمات لازم برای برگزاری این مراسم گفت:  مراسم معنوی اعتکاف قرار است در سطح شهرستان ملایر و مساجد شهری و روستایی برگزار شود.

رستمی از برگزاری ابن مراسم معنوی در چهار  مسجد شهر ملایر  خبر  داد و گفت:  این مساجد شامل مسجد امام جعفر صادق(ع) در خیابان اراک برای بانوان و مسجد رسول اعظم شهر ملایردر کوی پلیس برای برادان ، مسجد نبی اکرم برای اعتکاف دانش  آموزی و مسجد دانشگاه ملی ملایر نیز برای اعتکاف دانشجویی در نظر گرفته شده است.

 وی یادآور شد:  تا کنون ۶ نقطه  دیگر نیز در سطح شهرستان شامل مساجد شهری و روستایی برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده اند که این احتمال وجود دارد که تعداد مساجد در شهرستان افزایش داشته باشد.

رستمی با بیان اینکه زمان برگزاری اعتکاف از  روز پنجشنبه ۵ بهمن لغایت پایان روز شنبه ۷ بهمن برابر با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ماه رجب  است گفت:ثبت نام از روز شنبه ۲۳ دی شروع و تا دی ماه۲۹   ادامه دارد.

وی ابراز کرد: علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند به اداره تبلیغات اسلامی ملایر، مسجد جامع ملایر و حوزه علمیه خواهران این شهر مراجعه کنند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه شرکت کنندگان امسال باید کارت ورود به مسجد را دریافت و به همراه خود داشته باشند افزود: سخنرانی  سخنرانان را در بین معتکفان، حلقه های معرفتی،   مراسم ویژه شب شهادت حضرت زینب(س) برنامه‌های متنوع فرهنگی، جهاد تبیین داریم و بحث پاسخ گویی به شبهات  از برنامه های در دستور کار برای معتکفین است.

وی خاطرنشان کرد:.هزینه ثبت نام نیز ۴۰۰ هزارتومان تعیین شده که انتظار می‌روود خیرین و ادارات ونهادها نیز در بخشی از هزینه این مراسم معنوی سهیم باشند.

کد خبر 1744002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha