تلاش برای جامعه پذیر کردن عفاف و حجاب در بین دانش آموزان 

 در نشست کارگروه عفاف و حجاب استان کهگیلویه و بویراحمد بر جامعه پذیر کردن عفاف و حجاب در بین دانش آموزان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست کارگروه حجاب و عفاف استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر جامعه پذیر کردن عفاف و حجاب در بین دانش آموزان، اظهار کرد: توسعه و تعمیق آگاهی و باورهای دانش آموزان نسبت به مؤلفه‌های اسلام و پوشش مناسب و ترویج مُد و لباس ایرانی اسلامی در بین آنها لازم و ضروری است.

حسنعلی عزت خواه با تقدیر و تشکر از اقدامات ارزنده در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان ابراز امیدواری کرد آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان های برتر کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گسترش و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب اقدامات ایجابی، اقناعی و تبیینی باید مد نظر اهداف و فعالیت های کارگروه استانی قرار گیرد، گفت: شناساندن زیبایی معروف ها و همچنین آثار زیانبار منکرها بر شخصیت فردی و اجتماعی به دانش آموزان بسیار با اهمیت و موثر می باشد. 

عزت خواه، محتوا، مخاطب شناسی و ارزیابی را به عنوان سه  اصل اساسی در زمینه تدوین برنامه های پیش روی کارگروه حجاب و عفاف استان برشمرد و بر برگزاری منظم و مستمر جلسات این کارگروه با حضور تمامی اعضاء آن تاکید کرد.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: مساله حجاب جدا از اینکه یک مساله دینی است، یک ضرورت اجتماعی نیز به شمار رفته که مختص به یک گروه یا جنسیت خاص نبوده و از آنجا که زیربناهای فرهنگی عامل مهمی در ترویج فرهنگ هستند باید از ظرفیت و نقش الگویی معلمان همراه با رویکرد عفاف و حجاب به منظور اجرای مطلوب برنامه ها استفاده کنیم.

حجت دبیقی با اشاره به اینکه همه ساله عملکرد دستگاه های اجرایی با توجه به چک لیست های استانداری مورد ارزیابی قرار می گیرند،افزود: راهبری، نظارت و سنجش اثربخشی دستورالعمل های ارسالی و کیفیت اجرایی آنها توسط ادارات و مدارس در قالب یک برنامه مدون ضروری است .

در پایان مسئول دبیرخانه استانی گزارشی از روند فعالیت های کارگروه و رابطان شهرستانی را درسال تحصیلی جاری ارائه کرد.

کد خبر 1744039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha