دومین همایش «امیر افتخار» در کاشان برگزار می شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری همایش «امیر افتخار» به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر خبر داد. 

محمدعلی فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: دوّمین همایش «امیر افتخار» از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: این همایش در راستای توجه به مفاخر و مشاهیر و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای معرفی تاریخ و مفاخر منطقه، دوشنبه ۲۵ دی‌ ماه ساعت ۱۸ در خانه فرهنگ شهید عامربن ناصر فینی (آفرینش) در فین بزرگ برگزار می‌شود. 

فرجی ادامه داد: در این برنامه که با همکاری کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم (ع) و پایگاه مقاومت بسیج امام محمد باقر(ع) انجام می‌شود، محمدحسن رجبی‌دوانی مورّخ و پژوهشگر برجسته تاریخ انقلاب اسلامی در خصوص معرفی امیرکبیر، زندگی، خدمات و اقدامات ارزشمند وی سخنرانی خواهد کرد. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: علاوه بر سخنرانی رجبی دوانی در دوّمین همایش «امیر افتخار» برنامه‌های متنوّع فرهنگی و هنری با موضوع سرگذشت و شخصیت امیرکبیر یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ ایران اجرا خواهد شد.

میرزا محمدتقی‌خان فراهانی معروف به «امیرکبیر» نخستین صدراعظم‌ ایران در زمان ناصرالدین‌ شاه قاجار بود. وی موسس دارالفنون و پایه گذار روزنامه وقایع اتفاقیه بود که در ۲۰ دی ۱۲۳۰ با توطئه‌ی استعمار انگلیس در حمام فین کاشان به قتل رسید و مزارش در کربلا در حرم امام حسین(ع) قرار دارد.

دومین همایش «امیر افتخار» در کاشان برگزار می شود

کد خبر 1744125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha