طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی فرصتی برای ترویج سبک زندگی قرآنی

جعفر نیک نفس گفت: طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی موجب ترویج سبک زندگی قرآنی و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست هم اندیشی و برنامه ریزی اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی با حضور جمعی از قاریان برجسته و فعالان قرآنی در ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار شد.

طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی فرصتی برای ترویج سبک زندگی قرآنی

جعفر نیک نفس در این نشست، گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در بحث ترویج معارف قرآن کریم، راه اندازی پایگاه های قرآنی در هر مسجد است به تعبیر دیگر هر مسجد باید به یک پایگاه قرآنی تبدیل شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در این راستا با استفاده از ظرفیت قاریان توانمند هفته ای یک بار کرسی های تلاوت مجلسی در مساجد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: قطعا صوت و صدای خوش قاریان قرآن کریم می تواند جوانان و نوجوانان را با قرآن بیشتر مانوس و آنها را جذب مساجد کند.

نیک نفس خاطرنشان کرد: انتظار ما از قاریان و فعالان قرآنی این است که ما را در اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی که در واقع عمل به منویات مقام معظم رهبری است، همراهی و یاری کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تصریح کرد: طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی موجب ترویج سبک زندگی قرآنی و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم می شود.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای هر چه بهتر طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی، یک شورای مشورتی متشکل از قاریان توانمند تشکیل خواهد شد.

نیک نفس با بیان این که پنج محله کم برخوردار از نعمت پایگاه های قرآنی بهره مند خواهند شد، ابراز کرد: فعالیت این پایگاه های قرآنی با حمایت ویژه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور صورت خواهد گرفت.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: به سفارش ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تاکنون دو مستند از دو پایگاه قرآنی سطح جنوب کرمان تولید شده و مستند سوم نیز در حال تولید می باشد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته کرسی های تلاوت مجلسی قرآن کریم از ۱۷ تا ۲۲ بهمن ماه به میزبانی مساجد سطح منطقه برگزار خواهند شد.

نیک نفس اضافه کرد: کرسی های مجلسی تلاوت قرآن کریم با استفاده از ظرفیت قاریان منتخب طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی همراه با بیان تفسیر آیاتی از قرآن کریم توسط امام جماعت، برگزار می‌شوند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان اینکه طرح تلاوت نور از کانون های مساجد کلید خورد، یادآور شد: علاقه مردم به تلاوت قرآن کریم و سادگی اجرای این طرح، باعث شد تا پس از مدتی طرح تلاوت نور به یک طرح فراگیر در مساجد تبدیل شود.

وی عنوان کرد: در طرح تلاوت نور هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می شود.

گفتنی است؛ در این نشست مدعوین به بیان نقطه نظرات خود در خصوص اجرای هر چه بهتر طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی پرداختند.

کد خبر 1744173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha