طرح «مسجد پایگاه قرآن»، فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی است

مدیر کانون فرهنگی و هنری ام ابیها (س) ارومیه گفت: طرح «مسجد پایگاه قرآن»، فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی است و امیدواریم بتوانیم به عنوان یکی از عوامل موثر رشد و حرکت قرآنی در جامعه باشیم.

علی قنبری، مدیر کانون فرهنگی و هنری ام ابیها (س) ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: طرح «مسجد پایگاه قرآن»، فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی است و امیدواریم بتوانیم به عنوان یکی از عوامل موثر رشد و حرکت قرآنی در جامعه باشیم.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ «یکی از کارها خوب در مسجد تلاوت قرآن و استماع آن است»، ما هم به این فرموده  لبیک گفتیم و این مکان را به عنوان پایگاه قرآنی در منطقه و محله معرفی کردیم.

قنبری ادامه داد: در تلاش هستیم که نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف مردم را برای انس با قرآن به این محل جذب کنیم و بتوانیم به عنوان یکی از عوامل موثر در رشد و حرکت قرآنی  جامعه باشیم.

وی گفت: این سنگر را بنا به فرموده امام راحل با همت هم و اعضای مسجد و حسینیه بتوانیم حفظ و مستحکم کنیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری ام ابیها (س) ارومیه ادامه داد: همچنین بتوانیم این سنگر را در مقابل هجمه های فرهنگی که دشمن راه انداخته، بیمه کنیم.

وی افزود: این کانون در سال ۱۳۹۶ از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مجوز فعالیت اخذ کرده است.

قنبری ادامه داد: این کانون طی سال‌های گذشته با حضور پرشور و شوق جوانان مومن و متدین اقدامات موثر و سازنده‌ای را در جلب و جذب اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان و بانوان سرپرست خانوار به حسینیه و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اشتغال‌زایی داشته است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری ام ابیها (س) ارومیه گفت: این کانون با داشتن ۸۷۲ عضو در سال ۱۴۰۰ جزء کانون های برتر کشور در بخش همدلی، شایسته تقدیر ویژه و در سال ۱۴۰۱ نیز در حوزه مختلف فرهنگی وهنری جزو کانون های نمونه کشور انتخاب گردیده است.

گفتنی است؛ امروز ۲۳ دی ماه اولین مرحله از طرح مسجد پایگاه قرآن در کانون فرهنگی هنری محبان ام ابیها(س) شهرستان ارومیه با حضور محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و اعضای مسجدی اجرا شد

کد خبر 1744191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha