سرود شهدای مازندران تولید شود

حسینی پور با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز یک ضرورت است، گفت: سرود شهدای مازندران باید تولید شود تا در تمامی برنامه ها این سرود به عنوان نماد ۱۰هزار و ۴۰۰شهید این خطه از شمال کشور بازخوانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور- استاندار مازندران در جلسه شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن شهید رجائی استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان با بیان اینکه از فرصت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید برای حفظ سبک زندگی مردم بومی این خطه از شمال کشور بهره گرفته شود، اظهار کرد: ماهیت فرهنگی سبک زندگی مردم استان باید برمحور سیره شهدا منطبق شود.

وی با بیان اینکه تدوین سند بیست ساله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران اقدامی شایسته تحسین است، افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ عمومی جامعه شود.

حسینی پور با اشاره به سفر هیات مدیران استان مازندران به روسیه و اینکه مردمان روس، رزمندگان خود را به عنوان اسطوره و قهرمان ملی در جای جای شهرهای خود جانمایی نموده اند، گفت: باید اسطوره های دفاع مقدس مازندران در المان های شهری این دیار جانمایی شود.

وی با بیان اینکه المان ساحلی روسیه به مساحت ۱۲کیلومتر نماد قهرمانان ملی این کشور است، ادامه داد: آثار جنگ جهانی دوم در روسیه برای همگان به ویژه گردشگران احیا شده تا فرهنگ خود را به همگان معرفی نمایند.

حسینی پور به پروژه پارک موزه دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و گفت: باید نمادهای ایثار و شهادت این استان به درستی برای همگان به ویژه گردشگران معرفی شود.

وی بابیان اینکه المان ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دفاع مقدس استان باید در سطح استان جانمایی شود، افزود: اگر نماد شهدای استان در ورودی های شهرها جانمایی شود هیچ گردشگری به خود اجازه نمی دهد ناهنجاری در این استان لاله خیز ایجاد کند.

حسینی پور با بیان اینکه سرود شهدای مازندران باید تولید شود تا در تمامی برنامه ها این سرود به عنوان نماد شهدای این خطه از شمال کشور بازخوانی شود، گفت: شعر این سرود باید فاخر باشد. تایم این سرود بیشتر از یک و نیم دقیقه نباشد.

وی با بیان اینکه این سرود باید در مدارس و دانشگاه ها و جلسات رسمی استان پخش شود، خاطرنشان شد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در ادارات استان ملموس باشد.

حسینی پور با بیان اینکه متاسفانه برخی از ادارات استان هیچ نسبتی با فرهنگ ایثار و شهادت ندارند، اذعان کرد: تمثال شهدا باید در ادارات استان جانمایی شود.

وی با بیان اینکه تمثال شهدا باید در بانک ها و مساجد استان جانمایی شود، گفت: متاسفانه در مراکز مذهبی و امامزادگان استان عکس شهدای محلات دیده نمی شود.

حسینی پور برلزوم بازخوانی وصیت نامه شهدا تاکید کرد و خواستار بازنشر وصیت نامه شهدا در بیلبورد های سطح استان شد.

وی به فعالیت بیش از ۴۰۰ رسانه در استان برلزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رسانه های مکتوب و مجازی استان تاکید کرد.

کد خبر 1744204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha