اجرای مرحله اول طرح شهید اصلانی در مساجد منطقه تبادکان

مرحله اول طرح مساله شناسی مسجد محور شهید اصلانی(ره) دهستان تبادکان، در روستای خور علیا، مسجد خان و میانه ده، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، در راستای اجرای طرح مساله شناسی مسجد محور شهید اصلانی در روستاهای استان؛ مرحله اول طرح شهید اصلانی(ره) دهستان تبادکان، در روستای خور علیا، مسجد خان و میانه ده، برگزار شد.

مرحله اول این طرح در هر محله یا روستا با هدف عملیاتی کردن اصل هشتم قانون اساسی (امر به معروف و نهی از منکر مسئولین توسط مردم) و با جلسه توجیهی و جمع آوری مسائل و معضلات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی مربوط به محله برگزار می‌شود.

اجرای مرحله اول طرح شهید اصلانی در مساجد منطقه تبادکان

حجت الاسلام و المسلمین امیرحسین احمدنیا در خصوص اجرای این طرح به خبرگزاری شبستان گفت: طرح مساله شناسی محلات و روستاها با محوریت مساجد که به نام شهید اصلانی نامگذاری شده توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و با همکاری فرمانداری مشهد مقدس در حال اجرا می‌باشد.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: این برنامه یک طرح بنیادی است که می‌تواند مشکلات و معضلات محلات را توسط متدینان و امناء مردم در مساجد، با مدیریت مستقیم امام جماعت مسجد به صورت دقیق و بر وفق اولویت‌ها احصاء و طی مراحل قانونی و منطقی به اطلاع مسئولان مرتبط برساند و تا حل کامل مسائل، موضوعات را از آنان مطالبه نماید.

حجت الاسلام احمدنیا خاطر نشان کرد: امیدواریم با انجام این طرح در تمامی محلات گام مثبتی در جهت شناخت دقیق مسائل و حل مشکلات و معضلات مردم عزیز و امیدافزایی به جامعه برداریم و بتوانیم الگوی موفقی را برای اجرا در سایر شهرستان‌ها ارائه دهیم.

اجرای مرحله اول طرح شهید اصلانی در مساجد منطقه تبادکان

گفتنی است، طرح مسئله شناسی مسجدمحور محلات از بهمن ۱۴۰۰ با همکاری مشترک مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و معاونت استانداری و فرمانداری مشهد شروع شده  و پس از شهادت شهید اصلانی که خود، یکی از پایه‌گذاران و فعالان این طرح بود، نام طرح به «شهید اصلانی» تغییر کرد.

پایان پیام/

کد خبر 1744351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha