واحد تخصصی اطفای حریق مخازن سوخت در بیرجند راه‌اندازی می‌شود

عباس‌زاده گفت: راه‌اندازی واحد تخصصی اطفای حریق مخازن سوخت و فرآورده‌های نفتی برای منطقه ویژه اقتصادی در حال پیگیری است و به زودی عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز یکشنبه (۲۴ دی) در مراسم تقدیر از عوامل دخیل در اطفا حریق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با قدردانی از روحیه فداکارانه آتش‌نشانان، اظهار کرد: خدمت‌رسانی خیلی مهم است اما خدمت به کسانی که در بدتر شرایط قرار گرفتند ارزش مضاعف دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این صحنه آنچه به عنوان شاهد عینی دیدم این بود که چگونه آتش‌نشانان استان که تخصص آنان برای اطفای حریق منازل و واحدهای تولید کوچک است اما دل به خطر زدند که باید از شجاعت و فداکاری آنان تشکر کنیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه صد درصد آمادگی را هم که داشته باشیم اما احتمال وقوع حوادث وجود دارد، افزود: بنابراین اولین درسی که می‌گیریم این است که منشاء حادثه‌ای که اتفاق افتاد را شناسایی و رفع اثر کنیم و ارتقای ایمنی در سطح مختلف فعالیت‌ها و خدمات مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار بیان کرد: در بخش ارتقای ایمنی هم بحث تقویت نیروی انسانی شهرداری‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی در دستور کار است.

وی گفت: ایجاد واحد تخصصی اطفای حریق مخازن سوخت و فرآورده‌های نفتی برای منطقه ویژه اقتصادی در حال پیگیری است و به زودی عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.

عباس‌زاده تأکید کرد: راه‌اندازی واحد تخصصی اطفای حریق مخازن سوخت و فرآورده‌های نفتی در استان ظرفیت بالاتری برای ارتقای ایمنی است و ظرفیت پاسخگوی و عملیات اطفای حریق ما در استان را به صورت تصاعدی افزایش خواهد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی و واحدهای تولیدی استان برای ایجاد این واحد تخصصی اطفای حریق اعلام آمادگی کردند چون راه‌اندازی آن پشتوانه قوی آمادگی استان و پاسخ به اطفای حریق در شرایط ناخواسته است.

محمدعلی آخوندی- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم با اشاره به کمبود شدید امکانات و تجهیزات امدادی در خراسان جنوبی گفت: سالهاست که در این زمینه کمک شاخصی به استان نشده و همچنان در این زمینه به شدت دچار مشکل هستیم.

وی اضافه کرد: نیروی امدادی به خصوص آتش‌نشان هم استان به شدت کمبود داریم که باید برای خراسان جنوبی مجوزهای ویژه‌ای گرفته شود.

آخوندی  افزود: باید این حادثه مستندسازی و تجربه نگاری حتی برای سایر استان‌ها شود چون در راستای مدیریت دانش در سایر نقاط کشور هم می‌تواند راهگشا باشد.

حسین زارعی- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه سرمایه گذاری این واحد تولیدی خیلی مصمم است که مجدد این واحد را به چرخه تولید باز گرداند، ادامه داد: یکی از مهمترین کالاهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران به افغانستان سوخت است که روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون به خارج از مرز صادر می‌شود که ۵۰ درصد آن مشتقات نفتی است.

به گفته وی باید زیرساخت‌های امدادی در مرز ماهیرود و منطقه ویژه اقتصادی تقویت شود و با توجه به اینکه به واردات کالا به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند حقوق گمرکی تعلق نمی‌گیرد نیاز است که در این خصوص مجوزها لازم برای برای واردات و تردد این خودروها در سطح استان صادر شود.

کد خبر 1744381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha