کتابخانه های کانون های مساجد فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

جعفر نیک نفس با بیان اینکه شهرستان قلعه گنج ۱۰۳ کانون فرهنگی هنری دارد، عنوان کرد: وجود کانون های مساجد در این شهرستان فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست هم اندیشی و هم افزایی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با مدیران و رابطین کانون های مساجد شهرستان قلعه گنج در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 جعفر نیک نفس در این نشست، با اشاره به طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی، گفت: نمازگزاران و اهالی مساجد از مخاطبین این طرح هستند اما تمرکز اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی بر روی نوجوانان و جوانان است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: این طرح در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی شکل گرفته است.

وی بیان کرد: در طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی، تلاوت مجلسی قرآن کریم با حضور قاریان توانمند و برجسته به صورت هفتگی است.

نیک نفس با اشاره به طرح بشری، یادآور شد: بشری یک طرح قرآنی نوین است که با هدف توانمندسازی مربیان قرآن کریم اجرا می شود و ما سعی داریم این طرح را برای فعالان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا کنیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های پیش رو، اجرای طرح چهره به چهره با هدف تربیت دینی نوجوانان و جوانان است که به همین منظور در هر کانون فرهنگی هنری یک حلقه تربیتی معرفتی تشکیل می شود.

وی طرح چهره به چهره را فرصتی برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با مباحث اعتقادی برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح به تقویت باورهای دینی نوجوانان و جوانان کمک خواهد کرد.

نیک نفس یکی از اهداف اصلی برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان را توانمندسازی مدیران کانون ها برشمرد و عنوان کرد: در نظر داریم با همکاری قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی جنوب کرمان، در قالب یک اردوی دو روزه دوره تربیتی آموزشی برای مدیران کانون ها و فعالان فرهنگی برگزار کنیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان اینکه شهرستان قلعه گنج ۱۰۳ کانون فرهنگی هنری دارد، عنوان کرد: وجود کانون های مساجد در این شهرستان فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری با دارا بودن کتابخانه های باز و مخزن دار می توانند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشند.

نیک نفس عنوان کرد: یکی از راه های انس مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی است و ما این مهم را در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد دنبال می کنیم.

گفتنی است؛ این نشست با حضور فرماندار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قلعه گنج برگزار و در پایان احکام پنج رابط کانون های قلعه گنج به آنها اعطا شد.

کد خبر 1744396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha