اعتکاف رجبیه در ۳ مسجد آستارا برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رضازاده گفت: اعتکاف رجبیه امسال در ۳ مسجد شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.

حجت‌‎الاسلام حسینعلی‌ رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: اعتکاف امری معنوی و عبادی بوده و آثار ماندگاری نیز بر روی افراد جامعه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای تقرب الهی است، افزود: شایسته است در ایام اعتکاف با خدای خود خلوت کرده تا قلب و جان‌مان تزکیه یابد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف رجبیه امسال در ۳ مسجد شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود، تصریح‌کرد: مسجد امام حسین(ع) شهرک عباس‌آباد، مسجد جامع و مسجد عباسیه امسال میزبان معتکفین است.

حجت‌الاسلام رضازاده گفت: ثبت‌نام از معتکفین خواهر در مسجد امام حسین(ع) شهرک عباس‌آباد و اداره تبلیغات اسلامی و ثبت‌نام از برادران در مسجد جامع آستارا و اداره تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با اشاره به برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در این شهرستان، اظهارکرد: مراسم اعتکاف دانش‌آموزی پسران در مسجد عباسیه و خواهران در مسجد امام حسین(ع) شهرک عباس‌آباد برگزار می‌شود و دانش‌آموزان برای ثبت‌نام و شرکت در این آیین معنوی به اداره آموزش و پرورش و اداره تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.

وی با بیان‌اینکه مراسم اعتکاف از نماز صبح روز ۱۳ رجب مصادف با ۵ بهمن به مدت ۳ روز برگزار می‌شود، ادامه داد: ثبت‌نام از معتکفین از ۲۸ دی آغاز و تا ۵ بهمن ماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام رضازاده خاطرنشان‌کرد: برپایی نماز به شکل جماعت، برگزاری گفتمان‌های دینی، قرائت دسته جمعی زیارت آل یاسین، برگزاری مسابقه احکام ، سخنرانی‌های اخلاقی همراه با جلسات پرسش و پاسخ در خصوص مسائل شرعی از جمله برنامه‌های مهم امسال مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان آستارا است.

کد خبر 1744404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha