آموزش نماز در قالب برنامه «آداب حضور» در خوی

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برنامه فرهنگی و هنری با عنوان «آداب حضور» را با محوریت دانش‌آموزان مناطق محروم و حاشیه ای و با هدف ترویج فرهنگ نماز برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، اگر قصد آموزش نماز به کودکان را داریم بهتر است یک روش جذاب برای این کار پیدا کنیم تا کودک به سادگی بتواند نحوه خواندن نماز را یاد بگیرد و دومین نکته این است که برای آموزش نماز به کودکان به شکلی عمل  باید کرد که مراحل خواندن نماز در ذهن کودک باقی بماند و آن را فراموش نکند.

در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی برنامه ایی با عنوان «آداب حضور» را در یکی از مدارس مناطق حاشیه ای جهت ترویج فرهنگ نماز برگزار می کند.

حسین اصغری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی به خبرنگار شبستان گفت: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های اداره ارشاد در حوزه نماز، امر به معروف، عفاف و حجاب است و در این راستا دانش‌آموزان بیشتر مدنظر هستند و نماز را با زبان هنر آموزش می‌دهیم و تن پوش عروسکی داریم که گروه سه نفره هستند و با زبان هنر نماز و حجاب را آموزش می‌دهند و برگزاری ویژه‌برنامه‌های دیگر از جمله اهدای کتاب ومسابقات فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این اداره است.

وی گفت: در این راستا برنامه فرهنگی و هنری و با عنوان «آداب حضور»  با محوریت دانش‌آموزان مناطق محروم و حاشیه ای و نیز با هدف ترویج فرهنگ نماز در بخشهای مختلف در مدرسه شهید قاضی طباطبایی خوی برگزار شد.

آموزش نماز در قالب برنامه «آداب حضور» در خوی

آموزش نماز در قالب برنامه «آداب حضور» در خوی

وی افزود: نمایش عروسکی یکی از بخش های این ویژه برنامه بود که در این نمایش که توسط دو نفر از هنرمندان شهرستان و با موضوع نماز و تشویق کودکان به اقامه آن اجرا شد، و کودکان با زبان طنز با اهمیت اقامه نماز و آداب نمازخواندن آشنا شدند و ترویج صرفه جویی در مصرف آب در وضوگرفتن و در زندگی از دیگر مضامین اجرا شده در این نمایش بود.

اصغری ادامه داد: همچنین سرودی با عنوان نماز توسط دانش آموزان و به‌منظور ارتقاء، توسعه و ترویج فرهنگ نماز اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی گفت: اجرای دیکلمه و برگزاری مسابقه حضوری با موضوع نماز از دیگر برنامه های جنبی این ویژه برنامه بود که در این برنامه دانش آموزان داوطلب شرکت در مسابقه، با حضور خود و پاسخ به سوالات با موضوع نماز به رقابت پرداختند و در نهایت به شش نفر از آنها به عنوان برگزیده مسابقه جوایزی اهدا شد.

آموزش نماز در قالب برنامه «آداب حضور» در خوی

آموزش نماز در قالب برنامه «آداب حضور» در خوی

آموزش نماز در قالب برنامه «آداب حضور» در خوی

وی گفت: همچنین محفل انس با قرآن کریم  با حضور خانم‌ها گلصنملو و جعفر نوه سی، دو تن از اساتید و مربیان قرآنی و با شرکت دانش آموزان برگزار شد که دانش آموزان با راهنمایی مربیان به قرائت آیاتی چند از قرآن پرداختند.

اصغری ادامه داد: اگر فرزندان ما از کودکی قرآن و نماز را به زیبایی در قالب داستان یاد بگیرند، می‌توان انتظار این را داشت که در بزرگسالی آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی گفت: از آنجایی که زبان هنر در ابعاد مختلف به ویژه آموزه‌های دینی تأثیرگذار است، باید به این امر توجه وافری صورت گیرد و باید مسائل دینی در قالب هنر به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود، تئاتر هم در این راستا مثبت ارزیابی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی افزود: همچنین از امسال فعالیت‌های اداره ارشاد شهرستان را به مرکز شهر معطوف نکردیم و عمده فعالیت‌ها را در مناطق روستایی و محروم برگزار می‌کنیم.

کد خبر 1744419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha