گرویدن یک بانوی برزیلی به دین اسلام در شهر باستانی «کاپادوکیه» ترکیه

یک بانوی برزیلی که برای گردشگری به ترکیه سفر کرده بود، با تحقیق درباره اسلام در شهر قدیمی کاپادوکیه به دین اسلام گروید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، کارما مارتونه مندز، برزیلی تبار در منطقه کاپادوکیه ترکیه که برای گردشگری به این کشور سفر کرده بود، مسلمان شد.

دارالفتوای استان نوشهر در بیانیه‌ای گزارش داد: منذر پس از بازدید از مکان‌های گردشگری و تاریخی در استانبول به منطقه کاپادوکیه آمده است.

در این بیانیه آمده است: وی تحت تاثیر صدای اذان قرار گرفت و به تحقیق درباره اسلام پرداخت، پس از آن، به دارالفتوا برای چگونگی گرویدن به دین اسلام آمد.

براساس این بیانیه، این دارالفتوا مراسم را برای این زن برزیلی برگزار کرد که طی آن با گفتن شهادتین، مسلمان شد و اسم «مریم» را برای خود برگزید.

کاپادوکیه، نام سرزمین باستانی پهناوری در ترکیه کنونی است. ام کاپادوکیه پس از روزگار باستان در زمان چیرگی مسیحیت بر این بخش پایدار ماند و امروزه هم در زمینه گردش‌گری بدین بخش تاریخی کاپادوکیه گفته‌می‌شود. توریستی‌ترین بخش کاپادوکیه استان نوشهر ترکیه کنونی را دربرمی‌گیرد.

کاپادوکیه سرزمینی است در مرکز آناتولی و محوطه‌ای را در بر می‌گرفت که امروز میان نوشهر، نیغده، آکسرای، کرشهیر و قیصریه قرار دارد. از نامی‌ترین قسمت‌های این سرزمین امروزه بنام گورمه یاد می‌گردد که مجسمه‌های باستانی را در دل خود جای داده‌است. این محوطه باستانی از سال ۱۹۸۵ از طرف یونسکو جزو میراث فرهنگی جهان شناخته شده و ثبت گردیدند. از دیگر دیدنی‌های باستانی این دیار شهر زیرزمینی است که در درین کویو واقع است و هرساله گردشگران زیادی را بسوی خود جلب می‌کند و بر شهرت خویش می افزاید.

در کاپادوکیه تعداد ۳۶ شهر زیرزمینی شناخته شده وجود دارد که بزرگترین آن کایمالکی نام دارد شما می‌توانید با بازدید از آنها به زمان باستان سفر کنید. این ۳۶ شهر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در تابستان و زمستان دمای مناسبی برای افراد فراهم کنند و شامل تعدادی کلیسای زیر زمینی نیز می‌شوند این کلیساها برای اعمال و عبادات روزانه افراد این شهر ساخته شده‌اند و برخی از آنها به صورت مجللی رنگ آمیزی و سنگ‌تراشی شده‌اند. برخی از این شهرها تا ۸ طبقه زیر زمین نیز ادامه دارند و تا امروز حدس زده می‌شود که تعداد زیادی شهر زیرزمینی نیز همچنان کشف نشده باشند.

کد خبر 1744450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha