ادعیه و احادیث امام هادی(ع)، گنجینه ای ارزشمند از معارف اهل بیت(ع)

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: ادعیه و احادیث امام هادی(ع)، گنجینه مهمی از معارف اهل بیت(ع) است که به دست ما رسیده است.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت مظلومانه امام هادی(ع) گفت: امام هادی(ع) در دوران امامت خویش ضمن توسعه شبکه وکالت در راستای تبیین و تعمیق معارف اهل بیت(ع) به واسطه ادعیه و زیارات توانستند به هدایت انسان ها بپردازند.

وی افزود: علاوه بر ادعیه، احادیث و روایاتی که از امام علی النقی(ع) به دست ما رسیده بخش مهمی ازگنجینه ای است که از حضرات معصومین(ع) در اختیار ماست که با تکیه بر آن می توان به اصلاح سبک زندگی در مسیر تحقق سعادت دنیا و آخرت همت گماشت.

اسلامی همچنین گفت: به ویژه باید تأکید کنیم که زیارت جامعه کبیره میراث گران‌قدر امام هادی(ع) برای همه شیعیان و کسانی است که در مسیر حق و حقیقت و بندگی خدا می کوشند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع ) ادامه داد: این زیارت‌نامه حقیقتاً واجد مضامین بلند و متعالی است که جایگاه امامت، ولایت و ارزش و مقام ائمه اطهار(ع) را بیان می کند و بر این اساس بر اندیشه ناب شیعه صحه می گذارد.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: زمانه‌ی حیات و امامت حضرت، دوره ای است که با وجود سختی ها و خفقان های شدید دستگاه بنی عباس، شرایطی پیش آمد که به جهت شبکه وکالت، زمینه ای مهیا شد که جامعه به تدریج آماده عصر غیبت گردد.

کد خبر 1744477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha