روزنامه آبزرور: ایران، قدرت بزرگ در خاورمیانه است

روزنامه آبزرور در تحلیلی با اشاره به حملات هوایی اخیر آمریکا و انگلیس به یمن نوشت: ایران قدرت بزرگ در خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، سایمون تیسدال در تحلیلی با عنوان «ایالات متحده دیگر قدرت بزرگ در خاورمیانه نیست، بلکه ایران است» در روزنامه آبزرور نوشت: حملات هوایی  اخیر آمریکا و انگلیس به یمن شاهد کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه است.

در  این تحلیل تاکید شد: تشدید تنش‌ها نشان دهنده واقعیت ناخوشایند دیگری است و آن این است که قدرت مسلط در خاورمیانه، ایالات متحده آمریکا، یا مصر متحد با غرب یا عربستان سعودی یا حتی اسرائیل نیست، بلکه متحد اصلی حوثی ها، ایران است.

تیسدال در تحلیل خود نوشت:از طریق نبردهای نیابتی، موقعیت ایران با هر قربانی فلسطینی، موشک های حزب الله، بمباران عراق و سوریه (هدف قرار گرفتن پایگاه های آمریکا در هر دو کشور) و پهپادهای یمن تقویت می شود.

 این نویسنده با انتقاد از  سیاست «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه و حمایت بی قید و شرط وی از اسرائیل در جنگ با غزه، گفت: این سیاست نه تنها منجر به "بیگانه کردن افکار عمومی جهانی" حتی بسیاری از آمریکایی ها شده است. او سیاستی قدیمی و به دور از واقعیت در منطقه را دنبال می کند.

 در این تحلیل آمده است: پس از گذشت ۴۵ سال از وقوع انقلاب ایران، سرانجام ایران به پسر بزرگ منطقه تبدیل شد.

 این نویسنده نوشت: اعمال تحریم ها، طرد و تهدید تهران گام هایی است که موفقیت آمیز نبود، زیرا آمریکا، انگلیس و اسرائیل اکنون با یک رقیب سرسخت روبرو هستند که بخشی از یک اتحاد سه جانبه جهانی است که توسط شبه نظامیان قدرتمند و قدرت اقتصادی حمایت می شود.

 وی در پایان تحلیل خود آورده است: اگر بخواهیم از یک درگیری گسترده‌تر جلوگیری کنیم، نیاز فوری به رویکرد دیپلماتیک جدید داریم.

کد خبر 1744481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha