درخواست تحریم ورزشی اسرائیل توسط نماینده پارلمان فرانسه

یک نماینده پارلمان فرانسه به خاطر جنگ غزه خواستار عدم پخش سرود ملی و پرچم اسرائیل در المپیک آتی پاریس شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، یک نماینده پارلمان فرانسه از دولت کشورش خواست تا کمیته بین المللی المپیک را برای اعمال تحریم‌ علیه اسرائیل و جلوگیری از پخش «سرود ملی» یا «برافراشته شدن پرچم آن» در المپیک آتی پاریس تحت فشار بگذارد.

آیمریک کارون، یکی از اعضای حزب پرافتخار فرانسه، از ورزشکاران اسرائیلی خواست که مانند ورزشکاران روسی و بلاروسی با وضعیت «بی طرف» در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کنند.

کارون از طریق حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت:  به عنوان نماینده پارلمان پاریس که میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ خواهد بود، انتخاب شده است.

وی همچنین گفت: من از کمیته بین المللی المپیک می‌خواهم که اسرائیل را تحریم کند، زیرا ارتش این کشور سه ماه است که مرتکب جنایات جنگی جدی در غزه شده است.

وی همچنین از دیپلماسی فرانسه خواست تا کمیته بین المللی المپیک را تحت فشار قرار دهد تا اجازه استفاده از پرچم و سرود ملی اسرائیل در این بازی های المپیک را ندهد.

کارون در مقاله خود در مورد این موضوع در صفحه وبلاگ یک روزنامه فرانسوی نوشته بود: کمیته بین المللی المپیک قبلاً آفریقای جنوبی را از شرکت در بازی‌های المپیک در دوره آپارتاید منع کرده بود.

۱۰۰ روز است که رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که به گفته مقامات نوار غزه تا روز یکشنبه ۲۳۹۶۸ فلسطینی کشته، ۶۰۵۸۲ نفر زخمی شده‌اند.

کد خبر 1744504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha