مداحان، شعر و سرود را به جهاد تبیین گره بزنند

فراهانی با بیان اینکه مصادیق عملی بحث جهاد تبیین در سیره و روش ائمه اطهار(ع) نمود و ظهور دارد، گفت: ضرورت دارد که اهل منبر و مداحان به مسائل مبتلابه جامعه اشراف داشته باشند و شعر و سرود و مرثیه را به خدمت تبیین درآورند.

«محمد فراهانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت هیئات مذهبی در بحث جهاد تبیین، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مداحان بر لزوم اهتمام بر موضوع جهاد تبیین تاکید داشتند، با این تاکیدات حضور مداحان در فضای جهاد تبیین مبرهن و روشن می شود.

 این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مصادیق عملی بحث جهاد تبیین در سیره و روش ائمه اطهار(ع) نمود و ظهور داشته است، بیان کرد: ضرورت دارد که مداحان به مسائل مبتلابه جامعه اشراف داشته باشند و سپس در قالب های متنوع اعم از شعر، سرود، و مرثیه این موضوع مهم را برای مخاطبان بیان کنند.

 وی ادامه داد: لازم است، اهل منبر نیز مسائل روز جامعه را با بهره گیری از آموزهای اهل بیت(ع) دریافت و برای جامعه تبیین کنند و دست اندرکاران هیئات مذهبی نیز سخنرانان و مداحانی را به جلساتش دعوت نمایند که به این موضوع اشراف و تبحر دارند و یا با مداح و منبری هماهنگ کنند، که بخشی از جلسه را به این موضوع مهم اختصاص دهند.

این مداح اهل بیت(ع) تأکید کرد: همچنین متولیان هیئات مذهبی می توانند در فضای هیئات با دکور، کتیبه محتواهای مرتبط با موضوع جهاد تبیین را به مخاطبان عرصه کنند.

کد خبر 1744565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha