پیام تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی درگذشت دکتر کریم مجتهدی

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی درگذشت استاد فلسفه، فیلسوف معاصر و متفکر غرب شناس کشور دکتر کریم مجتهدی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن پیام به شرح ذیل است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

 
درگذشت استاد فلسفه، فیلسوف معاصر و متفکر غرب شناس کشور آقای دکتر کریم مجتهدی را تسلیت عرض می‌نمایم.
تربیت شاگردان، پژوهشگران و اساتید طراز اول، نوشتن دهها کتاب و همچنین تألیف مقالات پرشمار علمی، از جمله افتخارات این استاد فقید برجسته و چهره ماندگار علمی کشور محسوب می‌شود.
مرحوم دکتر مجتهدی در اولین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۰ به عنوان چهره ماندگار فلسفه برگزیده شد و تألیفات ارزنده‌ای چون «فلسفه نقادی کانت»، «فلسفه در قرون وسطی»، «فلسفه تاریخ»، «دکارت و فلسفه او»، «پدیدارشناسی روح بر حسب نظر هگل»، «دونس اسکوتوس و کانت به روایت هیدگر»، «سیدجمال‌الدین اسدآبادی و تفکر جدید»، «فلسفه و تجدد» و آثار متعدد دیگر، برگ زرّینی از دفتر خدمات ارزنده این استاد بزرگ و متفکر غرب شناس و معاصر ایران اسلامی محسوب می‌شود.
فقدان این دانشمند برجسته و شخصیت علمی را به خانواده محترم این استاد گرانقدر، شاگردان، جامعه علمی و دانشگاهی کشور و همه ارادتمندان ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برآن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت دارم.

 
عبدالحسین خسروپناه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

کد خبر 1744590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha