اتمام پروژه اطلس موقوفات استان لرستان

رضایی پور از اتمام پروژه اطلس موقوفات بهداشتی و درمانی استان خبرداد و گفت: در این اطلس علاوه بر تهیه اطلاعات، موقعیت و مختصات های جغرافیایی، سایر اطلاعات مدیریتی مورد نیاز استان، مشخص گردیده است.

مسلم رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای جانمایی دقیق موقعیت جغرافیایی رقبات‌ و موقوفات بهداشتی و درمانی استان لرستان بر روی نقشه های جغرافیایی و نقشه های هوایی، برای اولین بار در استان، پروژه تهیه اطلس رقبات‌ و موقوفات بهداشتی و درمانی استان لرستان، با موفقیت اجرا و به اتمام رسید.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان افزود: در این پروژه، بعد از بررسی های کارشناسی، بازدیدهای میدانی در سطح شهرستان های استان، کنترل آخرین آمار و وضعیت وقف نامه ها، اسناد مالکیت موقوفات و رقبات استان و انطباق با سامانه جامع بقاع و موقوفات و انجام پالایش های لازم، نهایتا تعداد ۲۴ رقبه بهداشتی و درمانی در سطح استان لرستان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این اطلس، مختصات UTM این تعداد رقبه بهداشتی و درمانی برداشت، لایه اطلاعاتی لازم تهیه و بر روی نقشه های هوایی، جانمایی گردید ه است.

رضایی پور افزود: بعد از ارسال اطلس تنظیم شده به معاونت بهره وری و اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه، بررسی و اخذ تاییدیه واحد نقشه و Gis اداره کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در سامانه جامع بقاع و موقوفات، بارگزاری شد.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگیری استان لرستان در مختصات جهانی UTM بر روی دو زون ۳۸ و ۳۹، از مجموع تعداد ۲۴ رقبه بهداشتی و درمانی استان لرستان، تعداد ۶ رقبه بهداشتی و درمانی مربوط به شهرستان های کوهدشت، پلدختر و چگنی، بر روی زون ۳۸ و تعداد ۱۸ رقبه بهداشتی و درمانی استان لرستان، مربوط به شهرستان های خرم آباد، بروجرد، ازنا و الیگودرز بر روی زون ۳۹ قرار گرفته اند.

رضایی‌پور بیان کرد: در این پروژه، علاوه بر تهیه اطلاعات، موقعیت و مختصات های جغرافیایی، سایر اطلاعات مدیریتی مورد نیاز استان، نظیر وضعیت متصرفین این رقبات موقوفه و نوع وقفیت، اعم از انتفاعی، یا منفعتی بودن آنها، مشخص گردیده است.

وی افزود: با اتمام اجرای موفق پروژه "اطلس رقبات‌ بهداشتی و درمانی" استان، تعداد پروژه تهیه اطلس های انجام شده در حوزه های موقوفات و بقاع متبرکه استان لرستان، به چهار پروژه رسیده است.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان اظهار کرد: پیش از این، پروژه های "اطلس بقاع متبرکه"، " اطلس ساختمان های اداری اوقاف" و "اطلس پروژه های سرمایه گذاری موقوفات" نیز، با موفقیت، انجام شده بود.

کد خبر 1744595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha