لزوم حاکمیت دین و اخلاق بر رسانه ها

فرخنده گفت: اگر در مدیریت و برنامه ریزی رسانه ای، دین و اخلاق و فضیلت حاکم باشد قطعا وضعیت بهتری خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز سه شنبه (۲۶ دی) در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان جنوبی اظهار داشت: مهم ترین تهدید علیه یک کشور، تهدید فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در این عرصه مهم ترین سلاح راهبردی که مورد استفاده قرار می گیرد، سلاح رسانه است و رسانه یک اصطلاح عام است و زیرشاخه های متعددی را در بردارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مهم ترین تهدید پیش روی جمهوری اسلامی را حوزه جبهه رسانه ضداخلاقی در جبهه غرب می دانند، افزود: چرا که بویی از انسانیت نبرده اند و حقیقت را با روش های متعدد و دروغ پردازی و غیره قتل عام می کنند تا بر حوزه ادراکی انسان ها برای رسیدن به اهداف خود اثر بگذارد.

فرخنده با تاکید بر اینکه در حوزه رسانه معمولا این اصطلاح تکرار می شود که نیاز به سواد رسانه داریم، تصریح کرد: سواد رسانه هم یک اصطلاح عام است و مهم ترین بخش حوزه اطلاعاتی سواد رسانه است که نیاز به آن داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر حوزه اطلاعات ما دقیق باشد می توانیم در انتقال و انعکاس مفاهیم دقت نظر داشته باشیم. ابتدا باید تهدید را بشناسیم و بر حوزه بیانیه گام دوم انقلاب مسلط شوید.

وی با اشاره به اینکه اولویت بندی و استراتژی و ساختارسازی جهت حرکت در این صحنه بسیار مهم است، گفت: مقام معظم رهبری بر حوزه آفندی رسانه تاکید دارند و این به معنای نفع پدافندی عمل کردن نیست.گاهی اوقات نیروی خودی در خط مقدم کم آورده است و اینجا باید رسانه ها به کمکش بیایند.

فرخنده با اشاره به اینکه تربیت درون از نظر قرآن کریم اولویت دارد، گفت: اگر در مدیریت و برنامه ریزی رسانه ای، دین و اخلاق و فضیلت حاکم باشد قطعا وضعیت بهتری خواهیم داشت و وضع جامعه هم بهتر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: دشمن تمام ظرفیت های خود را پای کار آورده تا مشارکت حداقلی در انتخابات رقم بخورد و امنیت آن به خطر بیفتد اما رسانه ها وطیفه دارند به بحث انتخابات بپردازند تا مشارکت حداکثری رقم بخورد و فضای رقابتی در جامعه فراهم شده است.

کد خبر 1744610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha