مصلای اراک میزبان مادران و دختران در ایام البیض

فرجی با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف و آمادگی استان برای برگزاری این مراسم معنوی گفت: مصلای بیت المقدس اراک ویژه مادران و دختران در نظر گرفته شده است.

احمد فرجی، دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی، ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رجب، و ایام البیض، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۴۵ مسجد شهری و روستایی استان مرکزی خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوب هم استانی ها برای شرکت در این آئین، امسال مراسم اعتکاف با حضور گسترده اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۵ مسجد استان میزبان معتکفین بود، ادامه داد: امسال با توجه به استقبال گسترده؛ ۱۴۵ مسجد شهری و روستایی استان مرکزی برای این مراسم در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود حدود ۲۰ هزار معتکف در این ایام در مراسم حضور یابند.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه مصلای بیت المقدس اراک ویژه دختران و مادران در ایام اعتکاف در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بانوان می توانند در کنار دختران خانم ها در این مراسم معنوی شرکت و از فیوضات این ایام بهره مند شوند.

 برگزاری جلسات تبیینی با موضوع جایگاه زن در جامعه

فرجی به برنامه های اعتکاف اشاره کرد و افزود: برنامه ها در هر مسجد با توجه به نوع مخاطب آنها برگزار می شود اما موضوعات عمومی برای همه مساجد در نظر گرفته شده است که در این ایام با حضور مبلغین، ائمه جماعت و کارشناسان فرهنگی و مذهبی و همچنین قاریان قرآن برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول برگزاری جلساتی تبیینی با موضوع جایگاه زن در خانواده و جامعه را از جمله این برنامه ها دانست و بیان کرد: با توجه به توطئه های فرهنگی دشمنان در سال گذشته این موضوع با هدف آگاهی بخشی در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی پرداختن به موضوع عفاف و حجاب و اهمیت آن در جامعه اسلامی را از دیگر برنامه های عمومی برای همه مساجد دانست و اظهار کرد: ما در پایان سال انتخابات را پیش رو داریم و شرکت و حضور گسترده در این صحنه سیاسی که امروز نیز مورد هجمه دشمنان قرار گرفته موضوع دیگری است که در دستور کار ستاد اعتکاف استان قرار دارد.

برپایی کرسی های تلاوت و برنامه های قرآنی

وی برگزاری محافل قرآنی، کرسی های تلاوت، حلقه های قرآنی و ... را از دیگر برنامه های مهم ایام اعتکاف دانست و بیان کرد: برای این منظور از  ۳۵ قاری دعوت شده است که با حضور در مساجد و جمع معتکفین به برنامه بپردازند.

فرجی، برپایی برنامه های جمع خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن و پرسش و پاسخ در خصوص اهمیت تلاوت و انس با قرآن را از دیگر برنامه ها دانست.

برپایی اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی در استان مرکزی

 دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی  همچنین از استقبال دانش آموزان و دانشجویان از این برنامه معنوی خبر داد و گفت: در کنار مساجد شهری و روستایی، مساجد دانشگاه‌ها نیز با حضور دانشگاهیان اقدام به برگزاری اعتکاف می‌کنند.

وی با بیان اینکه پنج دانشگاه استان برای شرکت در مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کردند، اضافه کرد:  همواره شاهد استقبال خوب نوجوانان و جوانان از این مراسم معنوی بوده ایم و مسئولان امر باید از این فرصت سه روزه برای تبیین فرهنگ دینی و اعتقادی و همچنین آشنایی آنان با توطئه های دشمنان بهره بگیرند.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مراسم اعتکاف دانشجویی در پنج مسجد و اعتکاف دانش آموزی در ۱۶ تا ۲۰ مسجد در نظر گرفته شده و با توجه به همکاری گسترده آموزش و پرورش استان با ساد اعتکاف روز شنبه دانش آموزان و فرهنگیان شرکت کننده در این مراسم معنوی موجه است.

ثبت نام اعتکاف تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ثبت نام برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف آغاز شده است، ادامه داد: این مهم تا تکمیل ظرفیت در هر مسجد ادامه دارد و هزینه شرکت در این مراسم ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان بنا به شرایط منطقه و مسجد تعیین شده است.

فرجی گفت: مراسم اعتکاف امسال از سحرگاه پنج‌شنبه، ۱۳ رجب مقارن با پنجم بهمن‌ماه سال جاری آغاز و تا غروب ۱۵ همین ماه مقارن با هفتم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی برگزاری مراسم سخنرانی، مداحی، پاسخ به شبهات، پرداختن به جایگاه بانوان در اجتماع، قرائت دعاهای مخصوص اعتکاف و برپایی کرسی تلاوت مجلسی را از دیگر برنامه های این ایام دانست و اظهار داشت:  برای انجام این محفل قرآنی از ۳۵ قاری دعوت شده است.

وی با اشاره به استقبال گسترده بیان کرد: ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف آغاز شده و مساجد تا تکمیل ظرفیت فرصت ثبت‌نام دارند.

کد خبر 1744657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha