پیش بینی اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریالی به حوزه راه استان زنجان

به گفته قزوینیان، با رایزنی انجام گرفته در دور دوم سفر رییس جمهور، ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه استان در نظر گرفته شد که سهم این اداره کل از این اعتبار بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جعفر قزوینیان، مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارائه خدمات راهداری به صورت سراسری در کشور، اظهار داشت: ۵۲۰ نفر در این خصوص ارائه خدمات می دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاد ای استان، با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۵۱کیلومتر از راه‌های اصلی استان روکش آسفالت شده است، ادامه داد: نسبت به سال گذشته این رقم ۲برابر شده است.

وی، با اشاره به ۱۳۱ کیلومتری آسفالت راه های فرعی و روستایی، استان زنجان تصریح کرد: در سال‌جاری ۶۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی هدفگذاری شده است.

به گفته قزوینیان، مجموعه اعتبارات این پروژه با ارزش ریالی ۱۳۰۰میلیاردی بوده است، عملیات در راستای اجرای پروژه های تاثیر گذار بوده است که آزاد راه قزوین و به زنجان از مهمترین الویت های عملیاتی دراستان بوده است.

وی، با اشاره به مطالعات دقیق در خصوص ممیزی جاده ها، افزود: محورهای حادثه خیز استان شناسایی شده است که بر اساس این مطالعات و ممیزی با تامین اعتبارات برنامه ریزی برای امور اصلاحی انجام می شود.

قزوینیان، با اشاره به معیارهای تعیین و تعریف شده ملی برای شناسایی و رفع حادثه خیزی  ۹۷ نقطه در استان، افزود: از ۳۱ دستگاه دخیل در خصوص رصد و رفع حوادث جاده ای راهداری نیز یکی از این مجموعه ها است که وظیفه ای بر اساس معیار های تعریف شده کشوری دارد.

این مسئول در استان، با اشاره به جاده های حادثه خیز حومه شهرستان زنجان از جمله ابهر قیدار و غرب شهر، تاکید کرد: طبق مطالعات راهداری سقف ترافیکی برای هر جاده در استانها تعریف می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاد ای استان، با بیان اینکه جاده ابهر قیدار یک راه استاندارد فرعی با سرعت تعریف شده است، ادامه داد: یکی از دلایل حادثه خیزی جاده تجهیز به روکش بوده است که باعث سرعت بالا و در نتیجه به افزایش تصادفات و حوادث جاده ای شده است.

قزوینیان، با اشاره به نیازمندی و تامین بالای اعتبارات برای راه های فرعی استان، گفت: ۱۶پروژه دراین خصوص با اصلاح و تعمیر و یا پروژه های در دست اجرا و اقدام در مسیرهای  شرقی غربی استان داریم.

وی، با اشاره نیازمندی اعتبار  ۳۰۰میلیاردی برای اصلاح و تعمیر و تجهیز بخشی از آزاد راه زنجان_ تبریز، گفت: شرکت آزاد راه زنجان تبریز بخش خصوصی است و در زمان ساخت ۱۰۰نفر به کار گیری شده بود. با بر چیده شدن عوارضی با نیروهای خود را تصفیه کرده است.

این مسئول در استان، با بیان اینکه تعدادی از این افراد به کار گیری شدند، گفت: متولیان و مسئولین پیگیر این موارد در استان هستند که این افراد در واحدهای تولیدی به کار گیری شود.

قزوینیان، با بیان اینکه ۴هزار میلیارد تومان دستاورد سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به استان بوده است، اضافه کرد:  بزودی ۵۰ نقطه مجهز به تجهیزات روشنایی و ۸نقطه پر حادثه با مجموع اعتبار  ۱۳۰۰ میلیاردی نیز اقدام خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سرقت اعلام راهنمایی رانندگی، کابل ها و علائم دیگر را در  جاده های استان مهم برشمرد و گفت: در ۶ماه اول سالجاری بالغ بر ۲میلیار سرقت در این زمینه بوده است.

قزوینیان، به وجود ۲۵۴دستگاه ماشین آلات سبک و سنگیم در مجموعه راهداری استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه فرسودگی ماشین آلات مشکل عمده د راین زمینه است.

کد خبر 1744662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha